خبرها

طرح ساماندهي دامداريها روستایی در ۵۰ دامداری دنبال می شود

 

در سال جاری :

طرح ساماندهي دامداريها روستایی در 50 دامداری دنبال می شود

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت :‌طرح ساماندهي دامداريهاي روستایی استان يكي از اولويتهاي معاونت امور دام در طول برنامه پنجم توسعه است واین طرح امسال در 50 دامداری به عنوان الگو دنبال می شود

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان مهندس ابراهيم طغرلي با اشاره به اینکه  اجراي این طرح در سطوح گسترده تر در گرو  تامين كمك هاي فني واعتباري است افزود : هرچه منابع مالي تخصيص يافته به اين حوزه بیشتر باشد  دامنه اجراي طرح ساماندهي دامداريهاي سنتي استان نیز گسترده تر خواهد بود وشامل تعداد دامداریهای بیشتری خواهد شد   .

وي بيان داشت :‌افزايش راندمان توليد در دامداريهاي استان يكي از مهم ترين مزاياي اجراي طرح ساماندهي دامداريهاي سنتي  به شمار مي رود .

وي با ابراز اینکه  اين طرح در دوسال گذشته در هرمزگان  اجرا شده ادامه داد :‌طرح ساماندهي دامداريهاي سنتي در هرمزگان از سال 88  شروع شد وبا توجه به محدوديت هایی  همچون شرايط  خاص استاني اجراي اين طرح در سال 89 در تعداد معدودی دامداری منحصر گردید .

وي همچنين با اشاره به ادامه اجراي اين طرح در سال جاري اظهار داشت : در اجراي اين طرح در امسال شرايط جديدي به منظور انتخاب دامداريها ي الگو درنظر گرفته شده كه دارابودن زمين زراعي در ابعاد كوچك براي توليد علوفه دام يكي از شرايط انتخاب دامدار هاي برای شرکت در طرح می باشد .

این مقام مسوول به توزیع بذر یارانه ای سورگوم در بین دامداران مشمول طرح ساماندهی نیز اشاره کردویاد آور شد :توسعه کشت سورگوم در استان کمک بزرگی به رشد دامپروری در استان است

مهندس طغرلی ابراز داشت: مجموعه عملياتي از جمله بهسازي و نوسازي جايگاه دام، مديريت بهبود توليد مثلي، بهبود تغذيه دام و برگزاري كلاس‌هاي آموزشي از جمله اقداماتی است که در راستاي ساماندهي دامداري‌ها روستایی همچنان دنبال  می شود .
وي خاطر نشان کرد : در راستاي اجراي طرح ساماندهي دامداريها پروژه‌هايي از جمله اصلاح نژاد، غني سازي خوراک دام، بهسازي اماكن دامي و احداث سيلو در امسال نیز دنبال می شود .