خبرها

دامنه طرح ساماندهی دامداریهای روستایی فراتر ازبرنامه مشخص شده اجرا شد

 

 

دامنه  طرح ساماندهی دامداریهای روستایی  فراتر ازبرنامه مشخص شده  اجرا شد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : طرح ساماندهی دامداریهای روستایی که در  سال گذشته قرار بود در 20 دامداری استان اجرا شود فراتر از تعهد در 70 دامداری روستایی در هرمزگان اجرا شد و دامنه عملکرد طرح ساماندهی دامداریهای روستایی  فراتر ازبرنامه مشخص شده  اجرا شد

 .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان عباس زارعی افزود : در راستاي اجراي طرح ساماندهي دامداريها پروژه‌هايي از جمله اصلاح نژاد، غني سازي و بهبود تغذيه دام، بهسازي و تغذيه اماكن دامي و احداث سيلو و مراكز جمع آوري شيردر برنامه قرار داشت .

وی ادامه داد : احداث 2 باب سیلو در رودان واحداث آبشخور ومنبع ذخیره آب در جزیره لارک از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح ساماندهی دامداریها بود

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی دامداریهای روستایی بر دام های سبک وسنگین اجرا شد ابراز داشت :سه مورد بهسازی ونوسازی جایگاه دام نیزدر شهرستانهای بندرلنگه، میناب و بندرعباس انجام شده است .

وی با بیان اینکه در اجراي طرح ساماندهي دامداريها  نوسازی جايگاه دام  بر اساس ظرفیت های هر واحد انجام شد خاطر نشان کرد : نقشه های مربوط به نوسازی جایگاه دام با توجه به شراط آب وهوایی استان تهیه شد .

زارعی یاد آور شد: حداکثر استفاده از سایه وحداکثر گریز از آفتا ب تابستانی از جمله شرایطی است که در نقشه های نوسازی هر واحد دامی لحاظ شده است .

وی اضافه کرد : با توجه به شرایط آب وهوایی استان نقشه های نوسازی جايگاه دام در دامداريها  به گونه ای تعریف شده که شرایطی همچون حداکثر بهره را از آفتاب زمستانی وحداکثر گریز را از آفتاب تابستان داشته باشد .

         گفتني است طرح ساماندهي دامداريهاي روستايي در هرمزگان با انتخاب دامداريهاي الگو وبه منظور افزايش راندامان توليد در دامداريهاي روستايي استان طي دو سال گذشته در استان اجرايي شد ه است