خبرها

نهمین جشنواره پخت آبزیان در رودان برگزار شد

در آستانه هفته جهاد کشاورزی :

نهمین جشنواره پخت آبزیان در رودان برگزار شد

در آستانه هفته جهاد کشاورزی با همکاری اداره کل شیلات هرمزگان و مدیریت جهاد کشاورزی رودان جشنواره پخت آبزیان به مدت سه روز در این شهرستان  برگزار شد .

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان  

معاونت دفتر بهبود کیفیت فرآوری وتوسعه بازار آبزیان کشور  در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت : سرانه مصرف ماهی در حال حاضر در کشور 7.5 و در دنیا 16 کیلوگرم است،و باید تا 5 سال آینده این میزان در کشور به 13.5 کیلوگرم برسد.

 

 

 مهندس حسن عربی افزود : کمترین میزان مصرف آبزیان در ایران مربوط به استان سمنان وبیشترین مصرف آبزیان در کشور  مربوط به استان سیستان وبلوچستان  می باشد

وی با ابراز اینکه میانگین  سهم مردم رودان در مصرف آبزیان بیش از هفت کیلو گرم می باشد بیان داشت : با توجه به موقعیت استان هرمزگان و مجاورت  این استان با دریا سهم هرمزگان  در مصرف آبزیان باید بیش از این میزان باشد

 وی  برگزاری جشنواره های طبخ غذا ی دریایی به صورت دوره ای به همت شیلات را  از اقداماتی برشمرد  که می تواند در فرهنگ سازی به منظور افزایش مصرف آبزیان کمک کند.

 

همچنین مدیر جهاد کشاورزی رودان نیز گفت : دو روز آغازین این جشنواره با برگزاری کلاس آموزشی آشپزی آبزیان دریایی همراه بود  

مجید اعمی افزود : این جشنواره با استقبال مطلوب بانوان رودانی که شمار آنها بیش از 200 نفر بود همراه شد

گفتنی است  آیین  اختتامیه این جشنواره با حضور فرماندار رودان وروسای ادارات وهمچنین معاونت دفتر بهبود کیفیت فرآوری وتوسعه بازار آبزیان  شیلات کشور برگزار شد .