خبرها

سهم سرمایه تشکل های عضو صندوق باید به سقف ۲۰۰میلیارد ریال برسد

سهم سرمایه تشکل های عضو صندوق باید  به سقف 200میلیارد ریال برسد

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هرمزگان گفت : سهم سرمایه تشکل های عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان 30 میلیارد ریال است و این سرمایه طبق  برنامه ریزیهای  سال جاری باید به 200میلیارد ریال برسد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مهندس محمد امین خیاط افزود : برگزاری  جلسات مربوط به برنامه ریزی در راستای تحقق این هدف صورت گرفته است .

وی در این نشست ها  سهمیه سرمایه گذاری هر تشکل مشخص میشود  ادامه داد :  میزان سهمیه سرمایه گذاری  تشکل های عضو در صندوق در سال جدید با شرکت نمایندگان این تشکل ها  در این نشستها  و براساس میزان تولیدات هر زیر بخش در صندوق  مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت نقدینگی جهت خرید ماهی از صیادان وپرداخت تسهیلات جهت خرید  تور وادوات صید به صیادان نیز نیز یکی از برنامه های سال جاری صندوق می باشد  ابراز داشت : کل سهم تشکل های صیادی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی  20 میلیارد ریال می باشد وتشکل های صیادی عضوصندوق با توجه به سهمی که از صندوق  خریداری می نمایند   به همان میزان سهم خریداری شده از مزایای تسهیلات صندوق بهره مند می شوند  .

پرداخت نقدینگی توسط صندوق به کشاورزان نیزبه منظور کاشت صیفی جات ،پیاز، خرما ،نشا گوجه فرنگی نیز در سال گذشته صورت گرفته و در سال جدید نیز استمرار می یابد .

گفتنی است :         تعدا د سهامداران صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي در استان در ابتداي تاسيس شامل 71 تشكل توليد ي فراگيربا سرمايه اوليه  61/1ميليارد ريال  بوده وبعد از آن با رشد 20 برابري به سرمايه 30 ميليارد ريال رسيده ویکی از دلایل این رشد  ساز وكار آسان طراحي شده در ساختار سازماني صندوق وفعاليتهاي آن است که  به دور از پيچ وخم هاي اداري حاكم در ساير سازمان ها وموسسات مالي واعتباري می باشد