خبرها


كشاورزان روداني برداشت گندم را آغاز كردند

برداشت گندم از مزارع رودان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان از آغاز برداشت گندم در این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مجید اعمی با اعلام این خبر  افزود :پیش بینی می شود سه هزار و 500تن از این محصول  از مزارع گندم در رودان برداشت شود .

وی ادامه داد : در سال گذشته 850 هکتار از اراضی شهرستان رودان به کشت گندم اختصاص یافته بود که میزان تولیدی معادل 2 هزار و200تن با میانگین 6/2 تن در هکتار بوده است .

وی  سطح زیر کشت گندم در سال جاری را در 880 هکتار اعلام کرد وابراز داشت : پیش بینی می شود بیش از سه هزار و500 تن محصول گندم با میانگین عملکرد  چهار تن در هر هکتار برداشت شود واین نشان دهنده  رشد 50 درصدی در تولید است .

به گفته مدیر جهاد کشاورزی رودان مناطق عمده کشت گندم در رودان بخش رودخانه می باشد واین شهرستان  دارای مقام دوم استان در تولید محصول استراتژیک گندم می باشد .

اعمی  توزیع 150 تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان ، تهیه پنج دستگاه ردیف کار و توزیع نهاده های کشاورزی ،را از جمله اقداماتی برشمرد که در راستای افزایش کمی وکیفی میزان تولید گندم در رودان انجام شده است

وی به  احداث مزارع الگویی ونظارت ومبارزه با سن گندم وتهیه ماشین آلات مناسب جهت برداشت نیز اشاره کرد ویاد آور شد :یکی از مشکلات گندم کاران نبود مرکز خرید در شهرستان می باشد بطور یکه نزدیک ترین مرکز خرید با بخش رودخانه رودان  حدود 180 کیلومتر فاصله دارد.

گفتنی است رودان یکی از شهرستانهای برجسته استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی به شمار میرود و محصولات کشاورزی این شهرستان شامل مرکبات  ،کنار ،گندم وکلزا می باشد