خبرها

مهرگان وبهدشت از نقاط عمده تولید گندم در پارسیان به شمار می روند

 

 مهرگان وبهدشت از نقاط عمده تولید گندم در پارسیان به شمار می روند

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان گفت : برداشت محصول گندم از نیمه دوم فروردین در پارسیان آغاز شده و روستاهای مهرگان وبهدشت از نقاط عمده تولید گندم در پارسیان به شمار می روند .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان  یعقوب دلدار افزود : میزان تولید گندم پارسیان در سال گذشته 600 تن با عملکرد تولید 3 تن در هر هکتار می باشد .

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت این محصول امسال 290 هکتار است  ادامه داد : پیش بینی تولید امسال870تن گندم می باشد

وی ابراز داشت : تهیه وتوزیع به موقع نهادهای کشاورزی ،ارائه  توصیه های  فنی توسط کشاورزان وبرگزاری کلاس های آموزشی ترویجی از جمله برنامه هایی بود که در راستای افزایش تولید گندم در پارسیان به انجام رسیده است .

وی با بیان اینکه استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار عامل افزایش میزان تولید گندم در سال زراعی جاری می باشد خاطر نشان کرد : استراتژیک تولید این محصول از مزیتهای تولید آن به شمار می رود .

گفتنی است اواخر آبان تا پایان آذرماه هر سال فصل کاشت گندم در پارسیان به شمار می رود پارسیان  از شهرستانهای غربی استان هرمزگان است  وعمده محصولات کشاورزی این شهرستان گوجه فرنگی ،هندوانه، بادمجان وپیاز می باشد وعلاوه بر آن گندم  وجو آبی نیز از دیگر محصولات کشاورزی این شهرستان به شمار می رود همچنین  تولید  محصولات صیفی  از جمله سبزی های برگی ومحصولات تازه خوری همچون خیار سبز از تولیدات کشاورزی این شهرستان به شمار می رود   .