خبرها

برداشت جو از ۸۰هکتار از مزارع کشاورزی پارسیان

برداشت جو از 80هکتار از مزارع کشاورزی پارسیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارسیان گفت : برداشت جو از 80 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مهندس یعقوب دلدار افزود : پیش بینی می شود میزان تولید این محصول در سال جاری به 160 تن برسد .

وی با بیان اینکه  پیش بینی می شود میزان عملکرد تولید این محصول در سال جاری به  2تن در هر هکتار برسد  ادامه داد : سال گذشته نیز میزان تولید این محصول در پارسیان 160 تن بود

وی با بیان اینکه بخش مرکزی پارسیان از جمله دهستانهای بهدشت ومهرگان از نقاط عمده تولید جو در پارسیان به شمار می رود  ابراز داشت : در راستای افزایش میزان تولید این محصول توزیع وتهیه به موقع کودها و نهاده های کشاورزی صورت گرفته است .

به گفته وی برگزاری کلاس های آموزشی وترویجی در راستای آشنایی کشاورزان  با روش های مبارزه با آفات  نیز از جمله اقداماتی بوده که در راستای افزایش کمی وکیفی این محصول صورت گرفته است .

پارسیان از شهرستانهای غربی استان هرمزگان است که سطح زیر کشت محصولات زراعی این شهرستان به دو هزار و 900هکتار می رسد وعمده محصولات کشاورزی این شهرستان گوجه فرنگی ،هندوانه، بادمجان وپیاز می باشد وعلاوه بر آن گندم  وجو آبی نیز از دیگر محصولات کشاورزی این شهرستان به شمار می رود همچنین کشاورزان پارسیان در زمینه تولید  محصولات صیفی  از جمله سبزی های برگی ومحصولات تازه خوری همچون خیار سبز  نیز فعال هستند  .