خبرها

برداشت سیب زمینی در حاجی آباد آغاز شد

برداشت سیب زمینی در حاجی آباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت : برداشت سیب زمینی در این شهرستان آغاز شده وپیش بینی می شود میزان تولید این محصول در سال جاری به 24 هزار و 500 تن سیب زمینی برسد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ناظم عباس زاده افزود:سطح زیر کشت این محصول در امسال  700 هکتار می باشد و پیش بینی برداشت این محصول 35 تن در هر هکتار است

وی با بیان اینکه  روستاهای شمیل بالا وآشکارا از نقاط عمده تولید سیب زمینی  به شمار می رود ادامه داد : سال گذشته سطح زیر کشت این محصول در  شهرستان 700 هکتار بود و میزان  تولید آن نیز به  23 هزار 800 تن رسید .

به گفته وی ارقام سیب زمینی کشت شده در حاجی آباد شامل کوزیما ، دیامنت وپیکاسو می باشد

وی با اشاره به اینکه حاجی آباد مقام اول کشت سیب زمینی در استان را داراست  ابراز داشت :سازگاری با محیط وکاشت خارج از فصل از مزیت های  تولید این محصول درشهرستان  است .

وی با ابرا زاینکه توزیع کود های شیمیایی ان پی کا وبرگزاری کارگاه آموزشی روز مزرعه سیب زمینی به منظور افزایش تولید این محصول دربین کشاورزان  انجام شده است خاطر نشان کرد:  راههای مبارزه با  آفات وبیماری ها ی این محصول در حاجی آباد به کشاورزان آموزش داده شده است   .

گفتنی است کاشت سیب زمینی در حاجی آباد هر ساله در دیماه وبهمن ماه انجا م می شود و کار برداشت آن نیز از اواخر فروردین آغاز شده وتا اواخر اردیبهشت به طول می انجامد  .