خبرها

پيش‌بيني برداشت ۲۴ هزار تن گوجه فرنگي از مزارع سيريك

مدير جهاد كشاورزي سيريك خبر داد:

پيش‌بيني برداشت 24 هزار تن گوجه فرنگي از مزارع سيريك

مدير جهاد كشاورزي سيريك گفت: پيش‌بيني مي‌شود در سال‌جاري 24 هزار تن گوجه فرنگي از سطح 400 هكتار از اراضي اين شهرستان برداشت شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ذبيح‌الله رمون افزود :با توجه به تغذيه مناسب از طريق آب و خاك و مصرف بهينه كودهاي شيميايي و بيولوژيكي و مبارزه اصولي و به موقع عليه آفات همراه با رهاسازي زنبورهاي براكون و تريكوگراما در مزارع براي كنترل آفات پيش‌بيني مي‌شود امسال بيش از 24 هزار تن محصول گوجه فرنگي از اراضي شهرستان سيريك برداشت شود.
وي افزود: اين ميزان محصول ضمن مصرف در شهرستان سيريك و شهرستان‌هاي همجوار به استان‌هاي يزد، فارس، اصفهان، تهران، تبريز، قم، همدان و خراسان رضوي ارسال مي‌شود.
مدير جهاد كشاورزي سيريك يادآور شد: به كارگيري حشره‌هاي مفيد در مبارزه بيولوژيك به تنهايي اثربخش نيست بلكه براي افزايش موفقيت در اين كار، تلفيقي از روش‌هاي مكانيكي، شيميايي، بيولوژيك و زراعي بايد به كار گرفته شود.
رمون با بيان اينكه در مبارزه بيولوژيك به طور طبيعي مي‌توان آفات را از بين برد، تصريح كرد: اين روش مانند روش‌هاي شيميايي داراي عوارض جانبي نبوده و موجب حفظ تعادل در طبيعت و سامانه‌هاي زراعي مي‌شود.
وي ادامه داد:طرح توسعه كاربرد حشرات مفيد در مبارزه با آفات در كشاورزي با هدف تعديل در سياست استفاده از آفت‌كش‌ها و ترويج استفاده از دشمنان طبيعي براي دفع آفات در مزارع كشاورزي شهرستان سيريك به ويژه در مزارع گوجه فرنگي صورت گرفته است.
رمون اضافه كرد: مهم‌ترين مناطق كشت گوجه فرنگي در شهرستان سيريك روستاهاي سرزه ،پاراف بالا و پايين، گوجك، مياندر، مهماني سردرنگ، پابير و كنارجو است.
برداشت گوجه فرنگي در شهرستان سيريك از اوايل فرودين ماه آغاز و تا اواخر ارديبهشت ادامه دارد.
شهرستان سيريك از لحاظ برداشت گوجه فرنگي خارج از فصل بعد از شهرستان‌هاي خمير و پارسيان در رتبه سوم استان قرار دارد و سال گذشته از ۳۰۰ هكتار از مزارع گوجه فرنگي اين شهرستان ۹ هزار تن محصول برداشت شده است.