خبرها

مبارزه با آفت سن در بیش ازسه هزار هکتار از مزارع گندم استان

مبارزه با آفت سن در بیش ازسه  هزار هکتار از مزارع گندم استان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت :مبارزه با آفت سن در سه  هزارو 151هکتار از مزارع گندم استان اجرا شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پرویز ترابی زاده افزود  : مبارزه با آفات سن به صورت عمده  درمزارع گندم  حاجی آباد ورودان  در حال انجام است وعلاوه بر این شهرها، مبار زه  با  آفت سن در مزارع گندم بندرعباس وبستک نیز در حال انجام می باشد .

وی با اشاره به اینکه مبارزه با اين آفت سال گذشته در هشت هزار و600 هکتار از مزارع گندم به انجام رسید  ادامه داد: در سال زراعي جاري مبارزه با آفت سن در مزارع گندم استان از هفتم اسفندماه 89 آغاز شده وپیش بینی می شود مبارزه با این  آفت  تا نیمه اردیبهشت امسال به طول بیانجامد .

وی  ابراز داشت : مبارزه با آفت سن از طریق نظارت شبکه های مراقبت بخش دولتی وخصوصی که شامل ناظران کلینیک های گیاه پزشکی می شود صورت می گیرد

وی با بیان اینکه ناظران شبکه های مراقبت به تعیین میزان مصرف سم ،تعیین نرم جمعیت آفت،وتعیین زمان مبارزه با آفت مشخص نمودن میزان مصرف سم می پردازند  خاطر نشان کرد :مبارزه با این آفت در مزارع گندم با استفاده ازسم د،سیس انجام می شود .

وی با بیان اینکه آفت سن به واسطه تغذیه از شیره گیاهی ساقه وخوشه موجب خشک شدن خوشه وپوک شدن گندم می شود وباعث  می شود گندم به شدت خاصیت خود برای مصارفی همچون  پخت نان  را از دست دهد و فقط به منظور مصارف دام وطیورقابل  استفاده باشد  ابراز داشت :نظارت ، مراقبت ومبازره با آفت سن گندم از اهمیت خاصی بر خوردار است .

گفتنی است حاجی آباد از نقاط عمده کاشت گندم در استان است که در سال زراعی جاری 12هزار و500 هکتار از اراضی زراعی حاجی آباد به کشت این محصول اختصاص یافته است

 

 

 

 

 

 :