خبرها


برگزاری یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای مدیران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با حضور مدیران استان هرمزگان

جلسه شورای مدیران معاونت آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات، ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی و مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در سالن مروج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، در این نشست محمد مهدی قاسمی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، هدف از دعوت مدیران استان‌ها را افزایش همکاری‌ها، برقراری ارتباط مستقیم، اطلاع از برنامه‌ها، بهره‌گیری از تجربیات و دانش استان‌ها، شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود شرایط در حوزه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد. 

وی همچنین به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه، ارتقای جایگاه سازمانی و استفاده از شیوه‌های علمی در آموزش کشاورزی اشاره کرد و بر اهمیت ترویج کشاورزی تاکید داشت.

عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به تغییرات اقلیمی و تنش‌های خشکی در استان، از برنامه‌های استراتژیک و دستاوردهای کشاورزی، از جمله تولید بیش از ۶۰ تن گوجه فرنگی و راه‌اندازی بزرگترین باغ مکانیزه در مناطق محروم، خبر داد. 

او همچنین به برگزاری جشنواره‌های مختلف محصولات کشاورزی و مقابله با مشکلات شورورزی خاک و آب پرداخت و تأکید کرد که ترویج کشاورزی باید ارتباط موثری با مدیران و بهره‌ برداران برقرار کند.

لاله بشیر زاده مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، علاوه بر توضیح شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان، گزارشی از فعالیت‌ها و دستاورد های استان ارائه کرد که شامل افزایش سطح زیر کشت سبزیجات و صیفی‌جات، رشد محصولات باغی، توسعه دامداری، پیشرفت گلخانه‌ها، و تلاش برای توانمندسازی زنان روستایی از طریق تسهیلگران و باغچه‌های سلامت بود. 

وی همچنین به کمبود نیروی انسانی و مشکلات بازنشستگی اشاره کرد و از اقدامات انجام شده برای اطلاع‌رسانی به کشاورزان و کنترل آفت‌ها و بیماری‌ها خبر داد.

عبدالحمید حاجبی مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی استان هرمزگان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز، اعلام کرد که این مرکز با همکاری ۷ موسسه تحقیقاتی دیگر در حوزه‌ هایی همچون مدیریت عارضه زوال مرکبات، شناسایی آفات و بیماری‌های قارچی و ارائه شیوه‌نامه‌های مقابله با آن‌ها فعالیت می‌کند.

او همچنین به اهمیت آموزش بهره‌برداران و هنرجویان هنرستان‌های کشاورزی اشاره کرد و تلاش‌های مرکز در زمینه پیش‌سرد کردن و بسته‌بندی محصولات را مورد تأکید قرار داد.