خبرها

۲۸ پروژه كشاورزي به بهره برداري مي رسد

 

دهه فجر امسال

28پروژه كشاورزي به بهره برداري مي رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:دهه فجر امسال 28 پروژه  كشاورزي به بهره برداري مي رسد ودر مجموع موجب ايجاد اشتغال281 نفر مي شود

 به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان  سید نصیر سید محمدی  در جمع خبرنگاران افزود :80 درصد پروژه هايي كه امسال در بخش كشاورزي به بهره برداري مي رسد در بخش آب وخاك است ودو هزار و 500 خانوار از مزايايي اجراي اين طرح ها بهره مند مي شوند .

وی ادامه داد: مبلغ در نظر گرفته شده برای این پروژه ها 34 میلیارد تومان است که 80 درصد آنها پروژههای آبی خاکی هستند و 70 درصد پروژه ها به آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: در بخش آب و خاک 9 پروژه به بهره برداری می رسد که 32 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده و احداث جاده بین مزارع، سد خاکی، کانالهای آبیاری  مهم ترين  این پروژه ها هستند.

سید محمدی افزود: پروژه های آبیاری تحت فشار به عنوان یکی از اولویتهای اول سازمان جهاد كشاورزي در سال جاري در دستور کار بوده و امسال 30 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وي با بيان اينكه توسعه آبياري تحت فشار در سال گذشته در 12 هزار و 500 هكتار از اراضي كشاورزي هرمزگان اجرايي شده ابراز داشت : تعهد سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان براي اجراي آبياري تحت فشار درزمينه هاي كشاورزي استان در امسال نيز 17 هزار و 500 هكتار است كه تاكنون توسعه اين سيستم آبياري در 10 هزار هكتار آن اجرايي شده است

وی اضافه کرد: در حوزه دام و طیورهفت پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره برداری می رسد که شامل دوبخش مرغداری و پرواربندی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: در این حوزه در مجموع هفت  پروژه وجود دارد که 5 پروژه متعلق به مرغداری و 2 پروژه نیز متعلق به پرواربندی است .

مهندس سید محمدی تصریح کرد: هر كدام از پنج واحد مرغداری داراي ظرفيت توليد 20هزار قطعه است که در مجموع توليد   100 هزار قطعه را شامل می شود و پیش بینی می شود بدين ترتيب  500 تن به میزان تولید گوشت سفید استان افزوده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در خصوص پروژه های صنايع  تبدیلی استان گفت: در زمینه صنایع تبدیلی پنج  پروژه در بسته بندی خرما، مرکبات، ماهی، حبوبات، و عمل آوری ماهی خواهیم داشت که اعتبار این پنج پروژه نیز مبلغي در حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

سید محمدی بیان داشت: در حوزه تولیدات گیاهی نیز 7 پروژه با اعتبار 5 میلیارد و 700 میلیون تومان وجود دارد که پروژه های حذف و جایگزینی نخیلات، مبارزه با جاروک، مبارزه بیولوژیک با آفات ، گوجه داربستی وپروژه كشاورزي حفاظتي و كشاورزي آرماني از جمله پروژه هاي مهم در اين حوزه است.