خبرها

اجراي طرح مبارزه بيولوژيك با آفات در پارسيان

اجراي طرح  مبارزه بيولوژيك با آفات در پارسيان

مدير جهاد كشاورزي شهرستان پارسيان گفت : در راستاي توليد محصول سالم وكاهش مصرف سموم شيميايي طرح  مبارزه بيولوژيك وطبيعي با آفات در پارسيان آغاز شد .

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان يعقوب دلدار افزود : از مجموع 100 هكتار تعهد مبارزه بيولوژيك با آفات  مديريت جهاد كشاورزي اين شهرستان به منظور اجراي اين تعهد تاكنون عمليات رها سازي زنبور براكون را در سطح 60 هكتار بر روي محصول  گوجه فرنگي آغاز كرده است .

وي با ابراز اينكه استفاده از روش هاي طبيعي در دفع آفات ،موجب افزايش سلامت جامعه  مي شود ادامه داد :اميد است با ترويج وتشويق كشاورزان براي توليد محصول سالم شاهد  استقبال روز افزون كشاورزان از روشهاي  مبارزه طبيعي با آفات باشيم .

وي ابراز داشت : حشراتي همچون زنبور براكون  از طريق شكار كردن آفت‌ها، چرخه حياتي بيماريها را قطع مي‌كنند و اثر بخشي روش هاي مبارزه طبيعي با آفات  بستگي به سازگاري حشره‌ها با محيط دارد.

وي اظهار داشت: به كارگيري حشره‌هاي مفيد در مبارزه بيولوژيك به تنهايي اثر بخش نيست بلكه براي افزايش موفقيت در اين كار، تلفيقي از روشهاي مكانيكي، شيميايي، بيولوژيك و زراعي بايد  بكار گرفته شود .

وي با بيان اين كه در مبارزه بيولوژيك به طور طبيعي مي‌توان آفات را از بين برد، تصريح كرد: اين روش مانند روشهاي شيميايي داراي عوارض جانبي نبوده و موجب حفظ تعادل در طبيعت و سامانه‌هاي زراعي مي‌شود.

به گفته وي طرح توسعه كاربرد حشرات مفيد در مبارزه با آفات در كشاورزي با هدف تعديل در سياست استفاده از آفت‌كشها و استفاده از دشمنان طبيعي براي دفع آفات در پارسيان  صورت گرفته است.