خبرها

اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان کشاورزی با ورودبه عرصه نشر کتب کشاورزی

یکی از ناشران بخش کشاورزی  در نمایشگاه ;کتاب هرمزگان

 اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان کشاورزی با ورودبه عرصه نشر کتب کشاورزی

مدیر  مسوول انتشارات نقش مهرومسوول غرفه کتب تخصصی کشاورزی در نمایشگاه کتاب هرمزگان  گفت :

نشر کتب کشاورزی  توانمندی ناشناخته ای است  که اشتغال فارغ التحصیلان  کشاورزی را به همراه می آوردوفارغ التحصیلان این رشته با  ورود به این عرصه از کشاورزی می توانند مباحث علمی کشاورزی را به صورت مصور در اختیار کشاورزان گذارند .

ولی ا..آقا خانی از  ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب  هرمزگان 10 سال است که در حوزه انتشارات کتب کشاورزی به فعالیت می پردازد وی در گفت وگو با روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این رابطه  افزود :در نمایشگاه کتاب سال جاری در هرمزگان دو غرفه در حوزه کتب کشاورزی در اختیارناشران  این بخش قرار گرفت که با توجه به پتانسیل های این بخش اختصاص غرفه های تخصصی بیشتر به کشاورزی حداقل توقعی است که کمک بزرگی به این بخش خواهد نمود .

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 400 عنوان کتاب در بخش  کشاورزی در قالب چهار هزار نسخه در  نمایشگاه کتاب هرمزگان عرضه شده است ادامه داد : این کتب عرضه شده در زیر بخش های مختلف کشاورزی از جمله دام ،طیور، زراعت ،باغبانی شیلات ،صنایع غذایی می باشد .

وی در خصوص راهکارهای پیشنهادی به منظور برگزاری بهتر نمایشگاه در سالهای آینده نیز  ابرازداشت :اگر در  نمایشگاه کتاب هر سال در بخش کشاورزی اطلاع رسانی منحصر به شکل عمومی نباشد وسازمان های تخصصی نیز در این اطلاع رسانی سهیم باشند مطمئنا این مسئله در میزان استقبال عمومی تاثیرگذار خواهد بود   .

 وی با تاکید بر لزوم ایجاد تشکل های صنفی ناشران در بخش کشاورزی  خاطرنشان کرد :با توجه به رویکرد واشتیاق روز افزون  مردم نسبت به کتب علمی وتخصصی  ایجاد تشکل صنفی ناشران بخش کشاورزی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی کشاورزی در آینده ضروری می باشد .