خبرها

راه اندازي نظام توزيع هوشمند نهاده هاي كشاورزي در هرمزگان

راه اندازي نظام توزيع هوشمند نهاده هاي كشاورزي در هرمزگان

طي مراسمي با حضور مهندس طمراسي مدير شركت خدمات حمايتي كشاورزي كشور نظام توزيع هوشمند نهاده هاي كشاورزي در هرمزگان  راه اندازي شد .

به گزارش روابط عمومي جهاد كشاورزي هرمزگان احمد طمراسي در آيين راه اندازي نظام توزيع هوشمند در استان  افزود : این طرح در راستای هدفمندی توزیع نهاده‌ها صورت می‌گیرد و شیوه کار بدین گونه است که براساس اطلاعاتی که کشاورزان در سیستم نرم‌افزاری مستقر در روستاها وارد می‌کنند، نهاده‌های کشاورزی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی کرمانشاه را از جمله استان‌هایی برشمرد که این طرح در آن  اجرا شده  وابراز داشت : امیدواریم که اجرای این طرح تحول بزرگی در نظام توزیع نهاده‌های کشاورزی برجای گذارد.

وی با تأکید بر این که بهینه مصرف کردن به معنای کم مصرف کردن نیست، گفت: الگوی توزیع باید به گونه‌ای تغییر کند که میزان توزیع با نیاز کشاورزان هماهنگ باشد.

وی در بخش ديگري از صحبتهاي خود با اشاره به یارانه سموم  وهدفمند شدن آن از سال 86 خاطرنشان كرد : اعتبارات سموم در قالب شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی هدفمند شد و شرکت خدمات حمایتی نیز در تامین و تدارک سموم جدید نقشی نداشته است.
طمراسی افزود: امسال مبارزه با بيماري زنگ زرد گندم در سطح 400 هزار هکتار با استفاده از سموم موجود در انبارهای شرکت خدمات حمایتی انجام گرفت که در صورت انجام نشدن این سمپاشی‌ها تولید گندم با کاهش 2 تا 2.5 میلیون تن مواجه می‌شد.
وی در خصوص فروش کودهای یارانه‌ای در بازار آزاد اظهار داشت: کالای یارانه‌ای همیشه با این مشکلات روبه‌رو بوده است، زیرا دولت هم اکنون فقط قیمت حمل‌و نقل و کیسه را از کشاورز دریافت می‌کند و بیش از 70 درصد قیمت این نهاده‌ها یارانه‌ای است.
وي همچنين در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه ميزان واردات بذر چقدر است تصريح كرد : بذرمورد نياز  كشور به صورت صد در صد از محل توليدات داخلي تامين مي گردد واز مراكز تحقيقاتي وابسته به جهاد طبقات بذري تحويل گرفته شده ودر اختيار كشاورزان قرار مي گيرد .

وي به ميزان اين بذرها نيز اشاره داشت وگفت :در سال جاري تا كنون  150 هزار تن بذر گندم وجو ، 400هزار تن بذر كلزا تهيه شده  وبراي تهيه  بذر پنبه وذرت به ميزان 10 هزار تن و يونجه وحبوبات نيز برنامه هايي در دست اجرا است.