خبرها

توسعه در بخش کشاورزی نیازمند افزایش مشارکت مردمی است

سرپرست باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت : توسعه پایدار در بخش کشاورزی نیازمند افزایش مشارکت مردم وتولید کنند گان محصولات کشاورزی در اجرای سیاستهای تخصصی جهاد کشاورزی می باشد.

 سیدابراهیم حسینی افزود :اگر مردم وکشاورزان ، جهاد کشاورزی را در اجرای سیاست ها وراهبردهای تخصصی وعلمی یاری نموده و این سیاست ها را در راستای افزایش تولید به کار بگیرند توسعه پایدار در این بخش تحقق می یابد .

وی ادامه داد : افزایش مشارکت مردمی در اجرای راهبرد های جهاد کشاورزی موجب استفاده صحیح وبهینه از یارانه تولید می شود .

وی ابراز داشت : یکی دیگر ازعوامل تاثیرگذار در توسعه پایدار در بخش کشاورزی به کارگیری نیروهای متخصص در راستای افزایش تولید وکم کردن زمان حصول نتیجه می باشد .

وی خاطر نشان کرد : در راستای تحقق توسعه در بخش کشاورزی استان مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان اصلاح ونوسازی باغ های میوه گرمسیری ،تکثیر و تغذیه باغ های موز وخرما واصلاح باغ های زیتون وخرما دراستان را در برنامه کاری خود قرار داده است .

وی با اشاره به اینکه تا کنون 30 هزار اصله نهال در استان تولید شده است  بیان داشت : در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی برنامه هایی همچون افزایش ظرفیت تولید نهال به دو تا سه برابر میزان فعلی دردستور کار این مدیریت قرار دارد .

وی یاد آور شد : در حال حاضر بخش زیادی از نهال  مورد  نیاز کشاورزان استان  از طریق استان های همجوار از جمله کرمان وفارس تامین می شود .