خبرها


مرغداری های فعال ۶۵درصد نیاز مصرفی استان به گوشت سفید را برطرف می کنند

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان:

مرغداری های فعال 65درصد نیاز مصرفی استان به گوشت سفید را برطرف می کنند  .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : در حال حاضر مرغداری های فعال  12 هزار تن گوشت سفید  تولید می کنند که این میزان 65 درصد نیاز مصرفی استان به گوشت سفید را برطرف می کند. 

مهندس ابراهیم طغرلی  افزود :227 واحد  مرغداری ها در استان موجود می باشد که اگر  در هر دوره از ظرفیت این مرغداری ها به صورت کامل استفاده شود قابلیت تولید  چهار میلیون ویکصد هزارقطعه جوجه را داراهستند و اگرهم  در طول سال به صورت مرتب فعالیت داشته باشند قادر  به تولید  15 تا 16 میلیون قطعه جوجه هستند.

وی همچنین ابراز داشت : تعداد مرغداری های غیر فعال در استان  در زمانهای مختلف وبا توجه به  شرایط بازار ومنابع مالی مرغداری ها وزمان آماده شدن شرایط تولید در واحدهای مرغداری متغیر می باشد که در حال حاضر عمده مشکل  مرغداریهای غیر فعال کمبود نقدینگی است

وی با اشاره به اینکه مرغداری هایی که به سیستم بانکی  بدهکارند برای کسب وثیقه جدید و دریافت وامهای بیشتر با مشکل مواجه می شوند بیان داشت : کمبود منابع مالی عمده مشکل مرغداریهای غیر فعال است .

وی ادامه داد:  برای حل مشکل مرغداری هایی که غیر فعال هستند نیز هماهنگی هایی با  بانکها صورت گرفته که با مرغداری هایی که دارای بدهی های کمتری هستند مساعدت بیشتری برای پرداخت تسهیلات بانکی صورت بگیرد .

وی ابراز امیدواری کرد : با مساعدت بیشتر بانکها ،اتحادیه تعاونی مرغداری ها ورسانه ها تعداد مرغداری های غیر فعال به حداقل برسد واین تعداد از مرغداریها به مرغداری فعال تبدیل  شوند.