خبرها


سرمایه گذاری در بخش کشاورزی موجب توزیع عادلانه تسهیلات اشتغالزا است

معاون برنامه ریزی واموراقتصادی خبر داد:

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی موجب توزیع عادلانه  تسهیلات اشتغالزا است

 

معاون برنامه ریزی واموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:با توجه به پراکندگی بخش کشاورزی در همه شهرستانها و وجود این بخش در دور دست ترین نقاط استان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی موجب توزیع عادلانه  تسهیلات اشتغالزا وفرصتهای شغلی است .

جعفر صبوری با اشاره  به اینکه  سرمایه گذاری در بخش  کشاورزی موجب توزیع متوازن تسهیلات اشتغال زا در سراسر استان می شود افزود : سرمایه گذاری در این بخش موجب می شود  تسهیلات اشتغال زا در یک نقطه از استان متمرکز نشود  و به صورت عادلانه ای این تسهیلات  در سراسراستان  توزیع شده و به ایجاد اشتغال منجر شود  .

وی ادامه داد : 99در صد طرح های اشتغالزای  بنگاهها ی زود بازده در بخش کشاورزی هرمزگان  به ثمر رسیده که این امر نشان از  توانمندی ویژه بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال در هرمزگان دارد .

وی با بیان اینکه در سالهای 84 تا 86 از یک هزارو 395 طرح اشتغالزای بنگاههای زود بازده تعداد یک هزار و385 طرح به بهره برداری رسیده وهشت طرح نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در حال اجرا می باشد اظهار داشت : از نظر اعتبار تنها یک درصد از این طرح ها رها شده که نشان دهنده این است که سرمایه گذاری دربخش کشاورزی می تواند دغدغه اشتغال را تا حد زیادی حل می کند .  

وی با بیان اینکه  سرمایه گذاری دربخش کشاورزی از محل اعتبارات  عمرانی واعتبارات فنی واعتباری صورت می  گیرد ابراز داشت : از 173 میلیارد تومان اعتباری که در برنامه پنج ساله چهارم توسعه در بخش کشاورزی جذب شده تنها با یکصد میلیارد تومان آن در قالب پنج هزار و 780 طرح  بالغ بر یک هزار وهشتصد شغل ایجاد شده است .

وی همچنین یاد آور شد : اعتبارات اختصاص یافته به بخش کشاورزی  در حوزه آب وخاک ،باغبانی ،امور دام ومکانیزاسیون به ایجاد اشتغال منجر شده است .