خبرها


سهم عمده صنایع سبز برتر بخش کشاورزی در کشور به هرمزگان اختصاص دارد

نماینده مدیریت محیط زیست در جهاد کشاورزی هرمزگان:

سهم عمده  صنایع سبز برتر  بخش کشاورزی  در کشور به هرمزگان اختصاص دارد

 

   نماینده مدیریت محیط زیست در جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : از میان 47 واحد صنعتی که به عنوان صنایع سبز در سطح کشوری معرفی شد ند سه واحد صنعتی از هرمزگان موفق به کسب عنوان صنایع سبز برترکشور شده و سهم عمده  صنایع سبز برتر بخش کشاورزی در کشوررا به هرمزگان  اختصاص دادند  .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مهندس ژاله فدایی افزود :شرکت کشت وصنعت میناب ،شرکت صنعتی تک هلال قشم و شرکت صنعتی هرمزلبن از جمله واحد های صنعتی هستند که به عنوان صنایع  سبز برتر  بخش کشاورزی  در کشور معرفی شدند .

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به منظور گسترش فرهنگ زیست محیطی وتوسعه فرایند تولید پاک ، واحد های صنعتی که  در راستای حفاظت از محیط زیست گام برمی دارند را بعنوان صنایع سبز برتر معرفی می نماید ادامه داد :در سال جاری با پیگیری های به عمل آمده سه واحد صنعتی بخش کشاورزی در هرمزگان به عنوان صنایع سبز برتر در سطح کشور معرفی شدند .

وی ابراز داشت : سه شرکت وواحد صنعتی یاد شده در استان  شاخص های زیست محیطی از جمله شاخصی همچون شاخص HSE که مربوط به ایمنی وبهداشت محیط زیست می شود را رعایت کرده اند .

وی اظهار داشت :رعایت شاخص های زیست محیطی  در بخش انرژی وهدایت صنایع بخش کشاورزی به رعایت این مفاد زیست محیطی  به عهده نمایندگی  مدیریت محیط زیست وتوسعه پایدار کشاورزی سازمان جهاد کشارزی در استان می باشد که با موفقیت  صورت گرفته است .