خبرها


بهره برداری از سد مخزنی حاجی آباد با حضور استاندارهرمزگان ،معاون وزیرجهادکشاورزی، نمايندگان مردم درمجلس شوراي اسلامي، مديران ستادهاي استان و مسئولان شهرستانی در شهرستان حاجی آباد آغاز شد

بزرگترین سد مخزنی حاجی آباد با حضور استاندارهرمزگان افتتاح شد

 

  طي مراسمي بهره برداری از سد مخزنی حاجی آباد با حضور استاندارهرمزگان ،معاون وزیرجهادکشاورزی، نمايندگان مردم درمجلس شوراي اسلامي، مديران ستادهاي استان و مسئولان شهرستانی در شهرستان حاجی آباد آغاز شد

استاندار هرمزگان گفت :دولت توجه ويژه‌اي به جبران عقب‌ماندگي‌ها در روستاها دارد، هاشمي اظهار داشت: بهره برداري از پروژه سدخاكي حاجي آباد ادامه خدمت رساني بيشتر مسئولان به مردم به ويژه روستائيان است.

استاندار هرمزگان در ادامه كمبود آب در استان را ياد آور شد و با اشاره به طرح هاي آبخيزداري و سدسازي در اين استان، گفت: هرمزگان از دو نعمت دريا براي پرورش آبزيان و ظرفيت ها خوب بخش كشاورزي برخوردار است.

وي بر توسعه بخش كشاورزي به منظور افزايش توليد تاكيد كرد و بيان داشت: توسعه اين بخش موجب ايجاد اشتغال پايدار و جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها مي شود.

استاندار هرمزگان تصريح كرد: دولت از بخش كشاورزي حمايت خوب و جدي دارد و بايد از اين فرصت استفاده نمائيم.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان تاكيد كرد: تمام مسئولان بايد تمام تلاششان را با هدف برطرف كردن مشكلات و محروميت‌زدايي از روستاها به كار ببرند.

رييس سازمان جهاد كشاورزى هرمزگان درین مراسم گفت : حوضه آبريز سد حاجی آباد 70‌ هزار هكتار با ججم ذخيره مخزنى بيش از 18‌ ميليون مترمكعب بيش از 1600‌ هكتار از اراضى مجاور راتامين مى‌كندوعلاوه بر آن 500‌ هكتار نيز براى توسعه آن پيش بينى شده است. سيد نصير سيد محمدى اظهار داشت: با احداث اين سد كنترل ومهار آب هاى سطحى وذخيره آنها در فصول پرآبى  وتغذيه دشت پايين دست  تا سرچاهان است. وى اضافه كرد: سد حاجی آباد از نوع خاكی با هسته ناتراوای رسی است كه طول تـاج آن 400 متر ، عرض تاج 7 متر و ارتفاع آن از بستر رودخانه 35متر، سرریز سد از نوع آزاد و طول آن 75 متر در بالا دست و 5/82 در پایین دست است برای ساخت این سد حدود 12 میلیارد تومان هزینه شده است كه سفره هاى آب زيرزمينى پايين دست را تامين مى‌كند.

رييس سازمان جهاد كشاورزى هرمزگان ادامه داد: 6 هزار و 200 خانوار كشاورز حاجي‌آبادي از مزاياي اين طرح بهره‌مند هستند و 160 هكتار از اراضي پايين دستي با بهره‌برداري اين سد آبياري خواهند شد. وی اضافه كرد: اين سد تا شعاع 30 كيلومتر سفره‌هاي آب زير زميني و 67 حلقه چاه عميق و نيمه عميق و5 رشته قنات را تغذيه مي‌كند.

این سد در 13 كیلومتری شمـال شهرستـان حاجی آباد قرار دارد



اخبار برگزیده