خبرها


پایان فصل کشت کنجد در هرمزگان
کوروش صادقی، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از پایان فصل کشت کنجد در مزارع این استان خبرداد.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از پایان فصل کشت کنجد در مزارع این استان خبرداد و گفت: در سال گذشته 920 هکتار از مزارع استان به کشت کنجد اختصاص یافت که پس از برداشت 870 تن محصول کنجد با میانگین عملکرد945 کیلو در هر هکتار برداشت شد.
صادقی از کشت کنجد در سالجاری نیز سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری بیش از 950 هکتار به کشت کنجد اختصاص یافته که پیش بینی می شود پس از پایان فصل برداشت بیش از 950 تن محصول با عملکرد1 تن در هر هکتار برداشت شود.
مدیر زراعت افزایش سطح زیرکشت سالجاری را 30 هکتار عنوان کرد و افزود: در سالجاری بذر گواهی شده دشتستان 2 جهت افزایش عملکرد بین زارعین توزیع شده است.
وی شهرستان حاجی آباد را از نظر سطح زیرکشت و برداشت دارای رتبه نخست استانی برشمرد و افزود: بیش از 810 هکتار در این شهرستان در مناطق شمیل بالا، آشکارا، فارغان و دهستان طارم کنجد کشت شده است.
صادقی از مزیت های کشت کنجد سخن به میان آورد و تصریح کرد: مزیت های کنجد را می توان استفاده به عنوان دانه روغنی جهت مصارف شیرینی پزی، روغن کشی، تولید ارده و همچنین مصرف پایین آب در مقایسه با ذرت برشمرد که می تواند جایگزین مناسبی برای تغییر الگوی کشت ذرت باشد.
وی در پایان افزود: فصل کشت کنجد را از ابتدای تیرماه تا اواخر مردادماه و فصل برداشت آن را اوایل آذرماه تا اواخر این ماه خواهدبود.


اخبار برگزیده