خبرها


کشت ذرت در هرمزگان
کوروش صادقی، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از کشت ذرت در مزارع این استان خبرداد.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از پایان فصل کشت ذرت در مزارع این استان خبرداد و گفت: در سال گذشته 6 هزار و 500 هکتار از مزارع استان به کشت ذرت اختصاص یافت که پس از برداشت 50 هزارو 700 تن محصول ذرت با میانگین عملکرد8/7 تن در هر هکتار برداشت شد.
صادقی از کشت ذرت در سالجاری نیز سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری بیش از 6 هزار و 500  هکتار به کشت ذرت اختصاص یافته که پیش بینی می شود پس از پایان فصل برداشت بیش از 52 هزار تن محصول با عملکرد8 تن در هر هکتار برداشت شود.
مدیر زراعت سطح زیرکشت سالجاری را بدون افزایش برشمرد و افزود: جهت ارتقای راندمان تولید این محصول طرح های تبادل و مساعدت در استفاده از کودهای بیولوژیک آلی ریز مغذی، احداث مزارع الگویی جهت مقایسه ارقام زودرس، متوسط و دیررس در شهرستان حاجی آباد و همچنین استفاده از ارقام هیبرید 4، 7، 666 و 540 در دستور کار قرار گرفته است.
وی شهرستان حاجی آباد را از نظر سطح زیرکشت و برداشت دارای رتبه نخست استانی برشمرد و افزود: بیش از 6 هزار و 200 هکتار در این شهرستان در مناطق شمیل بالا، آشکارا، فارغان و دهستان طارم به طور سالیانه ذرت کشت می شود.
وی در پایان افزود: فصل کشت ذرت از ابتدای تیرماه تا اوایل شهریورماه و فصل برداشت آن اوایل آذرماه تا اواخر دی ماه خواهد بود.


اخبار برگزیده