خبرها

برداشت چیکو در میناب

محمد ناصری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز برداشت چیکو در این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز برداشت چیکو از باغات این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته 26 هکتار از باغات میناب به کشت چیکو اختصاص یافته بود که پس از برداشت 26 تن محصول با میانگین عملکرد1 تن در هر هکتار برداشت شد.
ناصری از عدم تغییر سطح زیرکشت چیکو در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: پیش بینی می شود پس از پایان فصل برداشت بیش از 31 تن محصول با عملکرد2/1 تن در هر هکتار برداشت شود.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان میناب ناشناخته بودن این محصول را از دلایل عدم افزایش سطح زیرکشت چیکو برشمرد و افزود: این شهرستان از نظر سطح زیرکشت و برداشت مقام اول استان را به خود اختصاص داده است، اما به دلیل ناشناخته بودن این محصول تولید چیکو از نظر بازار فروش و اقتصادی برای باغداران مقرون به صرفه نمی باشد.
وی گل باغ، کریان و شهوار را از نقاط مهم تولید این محصول برشمرد و افزود: اجرای طرح تسریع انتقال یافته و مزرعه نمایشی همچنین آموزش به بهره برداران و مصرف بهینه نهاده های کشاورزی جهت ارتقای میزان تولید در واحد سطح در دستور کار قرار گرفته است.
ناصری، چیکو را دارای مزیت تازه خوری و سرشار از ویتامین دانست و افزود: فصل کاشت این درخت از ابتدای بهمن تا اواخر اسفندماه و فصل برداشت آن اوایل تیرماه تا اوایل شهریورماه خواهد بود.