خبرها

آمار عملکرد بیمه و خسارت بخش دام و طیور در هرمزگان
ابراهیم طغرلی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان آمار عملکرد بیمه و خسارات پرداخت شده در بخش دام و طیور در سال گذشته در استان هرمزگان را تشریح کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان آمار عملکرد بیمه و خسارات پرداخت شده در بخش دام وطیور در سال گذشته در استان را تشریح کرد و گفت: بیش از 2 هزار و 700  نفر بهره بردار در هرمزگان مشغول فعالیت هستند که بیش از 2 هزار و 200 راس دام سنگین، 71 هزارو 890 راس دام سبک، 310 کلنی زنبور عسل و بیش از 5 میلیون و 743 هزار قطعه طیور گوشتی بیمه شده است.
طغرلی بیمه را پشتیبانی مناسب برای ایجاد توسعه پایدار اقتصاد و تولید استان برشمرد و افزود: بیش از 591 نفر در دام سنگین، یک هزار و 753 نفر در دام سبک و تعداد 2 نفر زنبوردار و 365 نفر مرغ دار گله های خود را بیمه کرده که جمعا بیش از 2 هزار و 700 نفر بیمه گذار در سال گذشته اقدام به بیمه نمودن تولیدات خود کرده اند.
معاون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه افزود: در سال گذشته از میزان بیمه شدگان در دام سنگین تعداد 165 راس خسارت دیده که بیش از 653 میلیون ریال غرامت پرداخت شده، همچنین در دام سبک 5 هزار و 389 راس دام سبک خسارت دیده که به بهره برداران آن بالغ بر 2 میلیارد و 309 میلیون ریال غرامت پرداخت گردیده است. همچنین  255 کلنی زنبور عسل خسارت دیده که بیش از 52 میلیون ریال به تولیدکنندگان آن از طریق بیمه خسارت پرداخت شده است.
طغرلی میزان خسارت به بخش طیور گوشتی را بیش از 284 هزار قطعه در سال گذشته برشمرد و افزود: بیش از 4 میلیارد و 661 میلیون ریال به مرغداران خسارت دیده غرامت پرداخت شده که میزان پرداخت خسارت توسط بیمه به بیمه گذاران بیش از 7 میلیارد و 675 میلیون ریال در سال گذشته بوده است که امید می رود با افزایش تعداد بیمه گذار تولید استان همراه با امنیت خاطر همراه شود و از طرفی سازمان تمام تلاش خود را برای کاهش تلفات و خسارات از طریق دوره های آموزشی در دست اقدام دارد.


اخبار برگزیده