خبرها

کاهش میزان تلفات متعارف مرغ جهت پرداخت بیمه

ابراهیم طغرلی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از کاهش میزان تلفات متعارف مرغ در مرغداری ها برای پرداخت بیمه خبرداد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از کاهش میزان تلفات متعارف مرغ در مرغداری ها جهت پرداخت بیمه خبرداد و گفت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده توسط سازمان جهادکشاورزی استان با ارسال مستندات چهارساله ارزیابی عملکرد نیمچه های گوشتی استان به دفتر برنامه ریزی و توسعه نظام های دامپروری و صندوق بیمه مرکزی مبنی بر بهبود ضریب تبدیل، کاهش سن کشتار و کاهش تلفات و نهایتاً بهبود شاخص تولید به دلیل افزایش سطح آگاهی پرورش دهندگان و همچنین به کارگیری روش های نوین در صنعت پرورش طیور تلفات متعارف نیمچه های گوشتی در هرمزگان کاهش داشته است.
وی در ادامه افزود: در جلسه هیات مدیره و کمیته فنی صندوق بیمه کشاورزی موضوع مطرح و با کاهش تلفات متعارف از 10 درصد به 6 درصد همانند استان های گیلان، گلستان و مازندران به تصویب رسید.
طغرلی در خصوص مزیت های تصویب تعرفه جدید اذعان داشت: از این پس مرغداری های استان که تا چند سال پیش در سطح خسارت 10 درصد به بالا می توانستند از مزایای بیمه استفاده کنند از این پس با استناد به این مصوبه می توانند در صورت بروز تلفات بیش از6 درصد مشمول دریافت غرامت بیمه خواهند شد.
طغرلی در پایان افزود: از ابتدای مهرماه سال جاری این مصوبه اجرایی و بر اساس آن غرامت به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.



اخبار برگزیده