خبرها

پیشنهاد قیمت جدید خرید تضمینی ۶ محصول کشاورزی
جعفر صبوری پور، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از پیشنهاد قیمت جدید برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی خبرداد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از پیشنهاد قیمت جدید برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی خبرداد و گفت: در راستای اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی مصوب سال 1368 مجلس محترم شورای اسلامی، هزینه واقعی تولید 6 محصول ذرت، گندم آبی، جو آبی، جو دیم، پیاز طرح استمرارو پیاز بهاره طبق بررسی های کارشناسان و هماهنگی های لازم به تشکل های بخش کشاورزی تعیین و جهت تایید نهایی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال گردید.
صبوری پور با اشاره به اینکه قیمت نهایی خرید تضمینی محصولات کشاورزی طبق پیشنهاد کلیه استان ها ارایه شده است، تصریح کرد: قیمت ها بر اساس میانگین وزنی در وزارتخانه و نهایتاً در هیات دولت مطرح و به تصویب نهایی خواهند رسید.
معاون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه اذعان داشت: پس از تایید هیات دولت قیمت های جدید جهت اجرا به سازمان تعاون روستایی اعلام خواهد شد تا چنانچه قیمت محصولات کشاورزی سر مزرعه کمتر از قیمت تعیین شده بود، محصول کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی خریداری گردد و از ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری به عمل آید.
وی به تشریح پیشنهاد کارشناسان برای قیمت محصولات کشاورزی پرداخت و اضافه کرد: قیمت های پیشنهادی برای ذرت 2 هزار و 391 ریال، گندم آبی 3 هزار و 533 ریال، جو آبی 3 هزار و 187 ریال، جو دیم 2 هزار و 505 ریال، پیاز طرح استمرار یک هزار و 508 ریال و پیاز بهاره یک هزار و 508 ریال پیشنهاد گردیده است که در صورت تایید و ابلاغ به اجرا در خواهد آمد.