خبرها


کاهش ۴۲ درصدی اعتبارات جهادکشاورزی در سال ۸۹

جعفر صبوری پور، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از کاهش 42 درصدی اعتبارات تملك دارائي هاي سرمايه اي سازمان جهاد كشاورزي در سال 89 خبرداد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از کاهش 42 درصدی اعتبارات تملك دارائي هاي سرمايه اي سازمان جهاد كشاورزي در سال 89 خبرداد و گفت: اعتبارات مصوب برنامه هاي فصل كشاورزي عمراني استان در سال 88 معادل 43 ميليارد ريال بوده که در سال 89 اين اعتبارات به 25 ميليارد ريال با  42 درصد کاهش رسیده است.
معاون سازمان جهادکشاورزی این کاهش را دارای شیب زیادی عنوان کرد و افزود: در بين برنامه ها؛ ساماندهي اراضي كشاورزي به عنوان زيرساخت بخش كشاورزي كه شامل احداث كانال، جاده بين مزارع و تجهيز ونوسازي اراضي است با كاهش 52 درصدی با بيشترين کاهش روبرو بوده است که از 13 میلیارد و 800 ميليون ريال در سال 88 به 5 میلیارد و 300 ميليون ريال در سالجاری رسيده است.
وی از کاهش اعتبارات در دیگر واحدهای این سازمان خبرداد و تصریح کرد: برنامه ترویج و آموزش کشاورزی که از جمله اقدامات نرم افزاری و فعالیتها و ماموریتهای اساسی سازمان است از 2 میلیارد و 260 میلیون ریال به یک میلیارد و 700  میلیون ریال کاهش یافته است که با کاهش 25 درصدی روبرو است.
صبوری پور در پایان اذعان داشت: از علل کاهش سهم اعتبارات برنامه های کشاورزی، الزامات قانونی مندرج در ضوابط اجرای قانون بودجه، مصوبات دور سوم سفر هیئت محترم دولت و پایان یافتن عملیات زیربنائی در مجتمعهای تولیدی است که با پیگیری های انجام شده امید است از محل سایر منابع از جمله مازاد درآمد، خشکسالی، و دیگر منابع کاهش اعتبارات جبران گردد تا در استمرار فعالیتها و حمایت های اجرائی از تولیدات کشاورزی و دامپروری خللی ایجاد نگردد.