خبرها


برگزاری همایش تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی
به مناسب هفته جهادکشاورزی، همایش تشکل ها و تعاونی های تولید بخش کشاورزی به همت سازمان جهادکشاورزی، سازمان تعاون روستایی و اداره کل شیلات با حضور رئوسای سازمان های جهادکشاورزی و تعاون روستایی و مدیرکل شیلات در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی برگزار شد.
در این همایش سیدنصیر سیدمحمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان 40 طرح افتتاحی در هفته جهادکشاوررزی را هدیه حهادگران به مردم استان برشمرد و افزود: بخش کشاورزی یکی از نهادهای انقلابی است که از همان ابتدا سهم مردم در تولید آن بسیار بسزا بود و قبل از ابلاغ اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی و حضور مردم در عرصه تولید پررنگ و قابل تحسین بود.
وی تشکل ها را پیشرو در توسعه بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: تشکل ها باید با توجه به کوچک و خردبودن اراضی نقش تجمیع و تشکیل تعاونی ها تولید را پررنگ تر کنند تا بخش کشاورزی ضمن رسیدن به توجیه اقتصادی متناسب، در عرصه های مکانیزه و صنعتی شدن توانمند گردد.
وی توسعه تشکل ها و تعاونی ها را در بخش کشاورزی اجتناب ناپذیر خواند و افزود: تنها تعاونی ها و تشکل ها هستند که می توانند زنجیره های مفقوده بخش کشاورزی از خرد بودن اراضی تا عرضه محصولات کشاورزی و صادارات آن را به نحو مطلوب انجام دهند تا مجموعه های تولیدکننده وبهره بردار بخش کشاورزی متضرر نشوند.
در ادامه این مراسم حمزه رادمنش، رییس سازمان تعاون روستایی ضمن تبریک به مناسبت هفته جهادکشاورزی گفت: جهادگران با ورد به ارزش ها و ایجاد فرهنگ جهادی موجب حرکتی بزرگ در عرصه خدمت رسانی به روستاها و سپس مهندسی در عرصه دفاع مقدس شدند.
وی تعاون روستایی را مکلف به ایجاد شرایط کار برای همه روستاییان دانست و افزود: قرار دادن امکانات برای افرادی که قابلیت کار کردن را دارند وجلوگیری از کارفرمایی مطلق دولت و همچنین پیشگیری از انحصارطلبی و احتکار از جمله اهدافی است که سازمان تعاون روستایی به طور مستمر به دنبال آن بوده و خواهد بود.
در ادامه این مراسم تنی چند از مدیران عامل شرکت ها و تعاونی های روستایی ضمن ارایه گزارش فعالیت تشکل های خود به نقاظ ضعف و قوت تعاونی ها و تشکل ها در استان پرداختند.