خبرها


دیدار مدیران جهادکشاورزی با امام جمعه بندرعباس

به مناسب هفته جهادکشاورزی، سیدنصیر سیدمحمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی، مدیران، معاونان سازمان و همچنین مدیران کل شیلات، منابع طبیعی، دامپزشکی و مسئول نماینده حوزه ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی با آیت ا...  غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار کردند.
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمود فخرایی، به ارایه گزارشی از وضعیت مسایل فرهنگی، مذهبی و برگزاری مراسم ها و مناسبات مذهبی در سازمان جهادکشاورزی اشاره کرد و سیدنصیر سیدمحمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی ضمن ارایه گزارش فعالیت های یکساله به ذکر اولویت های مهم سازمان پرداخت و نتایج رهنمون های جلسه گذشته ای که با امام جمعه داشتند را اعلام و نتایج رهنمون ها را به عرض وی رساند. در ادامه این مراسم آیت ا... نعیم آبادی ضمن تقدیر از فعالیت های یکساله سازمان جهادکشاورزی روند فعالیت های این سازمان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: دریا به عنوان نعمتی خداوندی است که به مردم ما عطا شده است و بی شک اگر در دیگر نقاط کشور به دلیل خشکسالی مشکلات آب متوجه بخش کشاورزی شود، این اتفاق به برکت وجود دریا که در سطح 1400 کیلومتر مرز آبی که استان با دریا دارد به وقوع نمی پیونند.
وی از تلاش های سازمان جهادکشاورزی برای رسیدن به تکنولوژی استفاده از آب دریا برای کشاورزی تقدیر و تشکر کرد و افزود: هرچند هم اکنون هزینه های شیرین کردن آب برای کشاورزی بیشتر از حد معقول است اما با پیشرفت صنایع که روزافزون است این مشکل حل می شود و بایستی تلاش و تحقیق در این زمینه ادامه داد. وی به کشت های مقاوم اشاره کرد و ازفود: بایستی در شرایط کنونی هم از گیاهان مقاوم به شوری در مرز آبی استان مثل آلوئه ورا استفاده کرد تا از منابع خدادادی که خدا به ما ارزانی داشته است به نحو احسنت استفاده کنیم. وی از آغاز مبارزه غیرشیمیایی سازمان جهادکشاورزی با آفات و بیماری ها ابراز رضایت کرد و اذعان داشت: بایستی از خود طبیعت و نظم طبیعت برای معضلات و مشکلات بخش کشاورزی استفاده کرد و هر جا ما دخالت در نظم طبیعت کرده ایم طبیعت سریعاً جوابمان را داده است، لذا باید ضمن احترام به طبیعت از توانایی هایی که پروردگار در طبیعت قرار داده استفاده کنیم.
وی ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت تولید در روستاها یادآور شد: در گذشته غذای شهر از روستاها تامین می شد اما الان وقتی به روستاها مراجعه می کنیم می بینم آنها از مواد لبنی و گوشتی که در شهرها تولید شده است استفاده می کنند که این جای نگرانی دارد.پس وقتی غذای شهر را روستا تامین کنند می توانیم بگوییم به هدف توسعه رسیده ایم. وی به زنبورداری و ظرفیت بالای تولید آن در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود نقاط گرمسیر که در اقصی نقاط استان و سردسیری که در شهرستان حاجی آباد وجود دارد بایستی از این پتانسیل استفاده نماییم. در پایان نماز جماعت به امامت آیت ا... نعیم آبادی با حضور کارکنان سازمان جهادکشاورزی برپا شد.