خبرها


توسعه پایدار با ترویج فرهنگ جهادی میسر می شود

حجت الاسلام و المسلمین محمود فخرایی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ضمن تبریک به مناسبت هفته جهادکشاورزی فرهنگ جهادی را ضامنی برای توسعه پایدار اقتصادی کشور دانست.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ترویج و گسترش فرهنگ جهادی تنگناهای موجود در عرصه کشاورزی را مرتفع خواهد کرد و حرکت به سمت توسعه پایدار کشاورزی را امکان پذیر می سازد.
وی با اشاره به توجه ویژه امام خمینی (ره) به جهاد و سازندگی افزود: از دیدگاه امام (ره) کار جهادگران ویژه و منحصر بفرد بود، بنابراین باید پیام امام (ره) به جهادگران در راستای ترویج و گسترش فرهنگ جهادی مورد توجه جهادگران قرار گیرد. حجت الاسلام محمود فخرایی خاطرنشان کرد: اهدافی که برای سازمان جهاد کشاورزی پایه ریزی شده مبتنی بر این مهم است که با تمام توان از عزت و استقلال کشور محافظت گردد.
وی فرهنگ جهادي را بر دو عنصر كلي و اساسي استوار دانست و تصریح کرد: بدون اين عناصر شاكله وجودي این فرهنگ از ميان مي رود.
وی به تشریح این عناصر پرداخت و ادامه داد: اين عناصر عبارتند: ۱-  عشق به ارزش هاي مقدس اسلام ناب محمدي (ص)۲- عشق به امام و ولايت ۳- عشق به خدمت گذاري خالصانه

 حجت الاسلام والمسلمين فخرایی فرهنگ جهادي را فرهنگ راستين اسلام ناب محمدي دانست و اذعان داشت: به لحاظ همين ويژگي است كه حضرت امام خطاب به حاملان اين فرهنگ مي فرمايد : « فرزندان عزيز جهادي ام ! به تنها چيزي كه بايد فكر كنيد به استواري پايه هاي اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و سلم است ».
وی به دومین اصل جهادی اشاره کرد و افزود: عشق به امام و ولايت، تار و پود فرهنگ جهادي است، به همین دلیل اطاعت از امام و ولايت در دل جهادگران موج مي زند و چنان شور و نشاطي در وجود جهاد گران ايجاد مي كند كه چون رايحه دل انگيز جنه الماوي شيفتگانش را مجذوب خود مي نمايد.
وی به اطاعت مطلق جهادگران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با هر فرمان امام، جهادگران سر از پانشناخته و چون پيروان موساي كليم به هر بحر و بر پرخطري پا مي نهند. از سازندگي روستاها و سنگرسازي دفاع مقدس و بازسازي مناطق جنگ زده گرفته تا خطه هاي سيل زده زلزله زده و محروم واقصي نقاط دور افتاده عرصه گام هاي مستحكم و سازنده آنان است. وی در ادامه گفت:  جهت گيري هاي بنيادي فرهنگ جهادي براساس رهنمودهاي حضرت امام دو جهت گيري اساسي براي فرهنگ جهادي وجود دارد كه جهادگران مي بايست همه فعاليتها و برنامه هاي خود را معطوف به آن دو نمايند.