خبرها


اعلام عناوین هفته بزرگداشت جهادکشاورزی
بهروز قریشی، مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از اعلام عناوین روزهای هفته جهادکشاورزی خبرداد.
مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از اعلام عناوین روزهای هفته جهادکشاورزی خبرداد و گفت: هر ساله هفته جهاد کشاورزی با شکوه خاصی برگزار می شود و در این هفته ضمن برگزاری افتتاح طرح های مرتبط با جهادکشاورزی همایش هایی از قبیل فرهنگ و مدیریت جهادی و تجلیل از نمونه های برتر بخش کشاورزی برگزار می گردد. وی روز اول این هفته را مصادف با روز جمعه دانست و افزود: این روز به روز کشاورزی، عدالت محوری و خدمت رسانی نامیده شده و در این روز کارکنان ضمن حضور پررنگ و باشکوه در نمازجمعه به ارائه گزارش از فعالیت های جهادکشاورزی در بندرعباس و شهرستان ها خواهند پرداخت، همچنین در این روز برنامه کوهنوردی در شهرستان های مختلف اجرا خواهد شد.
وی روز دوم این هفته را کشاورزی، الگوسازی و بهره برداران پیشرو برشمرد و افزود: اجرای همایش مدیریت فرهنگ جهادی و تجلیل از نمونه های برتر بخش کشاورزی طبق روال سالانه برگزار خواهد شد و ضمن معرفی برترین های بخش کشاورزی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد. وی کشاورزی، توسعه زیرساخت ها و خودکفایی را عنوان روز سوم این هفته برشمرد و افزود: در این روز طرح های جهادکشاورزی در شهرستان های مختلف به بهره برداری خواهد رسید. در این هفته 40 طرح در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 613 میلیارد و 637 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید. مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان  کشاورزی، بهره وری سرمایه اجتماعی را عنوان روز چهارم این هفته خواند و تصریح کرد: در این روز همایش تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی برگزار خواهد شد و ضمن معرفی تشکل های موفق از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد. مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی از عنوان کشاورزی، فناوری و تولید دانش بنیان به عنوان نام روز چهارم هفته جهادکشاورزی یاد کرد و اضافه کرد: برگزاری مراسم روز ملی گل و گیاه در این روز برگزار خواهد شد. وی همچنین روز ششم هفته جهادکشاورزی را روز کشاورزی و رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: همایش مشترک با دانشگاه با موضوع دستاوردهای تحقیقاتی در بخش کشاورزی را از جمله برنامه های اجرایی در این روز خواهد بود. وی روز آخر این هفته را با عنوان کشاورزی، مدیریت و فرهنگ جهادی نامید و اذعان داشت: در این روز مدیران سازمان جهادکشاورزی ضمن دیدار با خانواده های شهدای جهادی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره 23 شهید والا مقام سازمان جهادکشاورزی از خانواده آنان تجلیل خواهند شد، همچنین در روز ملی بیابان زدایی با حضور خبرنگاران در یک سفر مطبوعاتی به شهرستان جاسک آیین این روز برگزار خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری مسابقه مقاله نویسی در بخش کشاورزی خبرداد و افزود: فراخوان این مسابقه ابتدای ادریبهشت بین کارکنان سازمان اعلام شد و در پایان هفته جهاد به نفرات برتر این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.