خبرها


آغاز کشت پنبه در حاجی آباد

ناظم عباس زاده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد از آغاز کاشت پنبه در این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد از آغاز کشت پنبه در مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: از 281 هکتار اراضی شهرستان که به کشت پنبه اختصاص یافته، در سال گذشته بیش از 780 تن محصول پنبه با میانگین عملکرد 8/ 2 تن در هر هکتار عاید پنبه کاران شده است.
عباس زاده از میزان سطح زیرکشت پنبه در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری بیش از 200 هکتار از اراضی حاجی آباد به کشت پنبه اختصاص یافته است که با پیش بینی میانگین عملکرد 8/2  تن در هر هکتار امید می رود بیش از 560 تن محصول پنبه از اراضی شهرستان برداشت شود.
وی نقاط مهم کشت پنبه را طاشکوئیه، دهنو و فخرآباد برشمرد و عنوان کرد: مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری های پنبه، تغذیه مناسب، اجرای برنامه های ترویجی جهت افزایش بهره وری تولید در سطح هکتار در دستور کار قرار گرفته است.
عباس زاده کاهش قیمت محصول و شرایط سخت برداشت و مصرف بالای آب را علت کاهش سطح زیرکشت این محصول برشمرد و افزود: شهرستان حاجی آباد از نظر سطح زیرکشت و تولید رتبه نخست استان را داراست.
مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد در پایان فصل کاشت پنبه را نیمه دوم خردادماه تا اواسط تیرماه برشمرد و تصریح کرد: فصل برداشت این محصول از اواسط آبان ماه تا اواسط دی ماه خواهد بود.