خبرها


حضور فعال جهادکشاورزی هرمزگان در همایش سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور
همایش سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی و داخلی در خردادماه با حضور سرمایه گذاران و سازمان ها و ادارات دولتی در شیراز برگزار شد.
در این همایش وزیر اموراقتصادی، استانداران و ادارات کلیه استان ها حضور داشته و کارگروه های تخصصی در هشت بخش به فعالیت خود پرداختند.
این همایش دو روزه در هشت کارگروه با عناوین کارگروه پروژه های زیربنایی با موضوعات نفت، گاز و پتروشیمی، کارگروه صنعت و معدن، کارگروه تامین مالی، خصوصی سازی و سرمایه گذاری در بازار سرمایه، کارگروه گردشگری و توریسم، کارگروه پروژه های زیربنایی حمل و نقل، کارگروه پروژه های انرژی، کارگروه سرمایه گذاری ساختمان، صنایع وابسته و عمران شهری و کارگروه پروژه های کشاورزی و موادغذایی برگزار شد.
در همایش سرمایه گذاران داخلی و خارجی دکتر احمدزاده استاندار فارس به معرفی شورای مالی امور ایرانیان خارج از کشور و دستاوردهای آنان پرداخت و وزیر امور اقتصاد و دارایی و جانشین رییس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور به ایراد سخنرانی پرداختند.
در کارگروه تخصصی سرمایه گذاری بخش کشاورزی و مواد غذایی دکتر خلقانی، معاون امور اقتصادی و امور بین الملل وزرات جهادکشاورزی به ایراد سخنانی پرداختند و در ادامه مهندس سیدمحمدی ریاست سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ضمن تشریح جایگاه بخش کشاورزی در استان هرمزگان به معرفی زمینه های آماده جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی و شیلات پرداخت.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی از توانمندی استان ها برگزار گردید که در غرفه استان هرمزگان تمامی سازمان های دولتی حضور پررنگی داشتند که در این بین غرفه سازمان جهادکشاورزی با ارائه محصولات کشاورزی مرغوب بیشترین بازدید کننده را از آن خود کرد. همچنین حضور آشوری و حجت الاسلام ذوالقدر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان و همچنین حضور ریاست سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در این نمایشگاه موجب شور و حال خاصی شده بود.
در پایان این همایش دو روزه که در شیراز برگزار شد سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ضمن شناسایی سرمایه گذاران علاقمند به بخش کشاورزی جلساتی را در خصوص سرمایه گذاری در هرمزگان را با آنان برگزار نمودند که امید می رود در آینده نزدیک موجب سرمایه گذاری های جدید و مثمر ثمر در استان باشد.


اخبار برگزیده