خبرها


برداشت انگور در رودان

مجید اعمی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان رودان از برداشت محصول انگور از تاکستان های این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی رودان از برداشت محصول انگور از تاکستان های این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته در سطح 140 هکتار از اراضی این شهرستان انگور برداشت شد که یک هزار تن محصول عاید انگورداران گردید.
وی میزان عملکرد محصول در سال گذشته را 7 تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: در سالجاری در 170 هکتار از تاکستان های رودان انگور برداشت خواهد شد که پس از پایان فصل برداشت بیش از یک هزار و 200 تن محصول عاید کشاورزان خواهد شد که با عملکرد 7 تن محصول در هر هکتار همراه خواهد بود اما با توجه به نونهال بودن درختان این محصول امید می رود در سال های آتی این میزان به 15 تن در هر هکتار هم برسد.
مدیر جهادکشاورزی رودان کشت این محصول را به دلایل نیاز کم به آب و پایین بودن هزینه های تولید نسبت به گونه های دیگر همراه با توجیه اقتصادی برشمرد و افرود: رقم غالب کشت شده در این شهرستان رقم یاقوتی است که بالا بودن عملکرد تولید در واحد سطح از جمله مزیت هایی است که بهره برداران به این رقم روی آورده اند.
اعمی به عرضه 5 هزار نهال یارانه دار و توزیع کود در جهت تولید انگور اشاره کرد و افزود: مساعد بودن آب و هوای منطقه و برداشت زودتر از دیگر استان های از مزیت هایی این محصول است که بر قیمت این محصول تاثیر مثبتی می گذارد.
وی در خصوص فصل برداشت انگور اذعان داشت: برداشت محصول انگور در دهستان های مسافرآباد، رودخانه و روستای چاه گنجعلی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل خرداد ادامه خواهد داشت.
روح اله رمضان پور، رییس مرکز خدمات کشاورزی بخش رودخانه رودان همچنین بازار عرضه این محصول را استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان و استان هرمزگان دانست همچنین ادامه داد: این محصول به دلیل نوبر بودن از بازاریابی مناسبی برخوردار است.

 



اخبار برگزیده