خبرها

اولویت های سازمان جهادکشاورزی در سال ۸۹
سیدنصیرسیدمحمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از تعیین اولویت های سال جدید جهت توسعه کشاورزی استان هرمزگان در سال 89 خبرداد.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از تعیین اولویت های سال جدید جهت توسعه کشاورزی این استان خبرداد و گفت: در سال 88 سازمان روی بیش از 20 اولویت کاری تمرکز کرد که مهم ترین و اولویت سازمان توسعه سیستم آبیاری تحت فشار بود.
وی به تعیین اولویت های سال جدید اشاره کرد و افزود: در سال 89 به جز ستاد سازمان، ادارات کل وابسته و همچنین مدیریت های شهرستان ها با توجه به مقتضیات فعالیت های خود به تعیین اولویت پرداختند.
وی زمان مطالعات اولویت ها را بیش از شش ماه برشمرد و افزود: پس از تلاش همکاران 77 اولویت در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد 23 اولویت در ستاد، 24 اولویت جهت دستگاه های تابعه و 30 اولویت در 12 شهرستان تهیه و برای هر کدام کتابچه های تهیه شد که دستور کار فعالیت ها در آن مشخص و تبیین شده است.
وی ضمن تاکید به اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سال کار و همت مضاعف تصریح کرد: با توجه به این فرمایش فرصت مناسبی است تا ضمن لبیک گفتن به دستور رهبر انقلاب شاهد اجرایی و عملیاتی شدن این اولویت ها تا سطح قابل قبولی باشیم.
وی در خصوص اولویت های مهم سال جدید هم گفت: همچنان طبق سال گذشته مدیریت منابع آب با عنوان کنترل سطح روانآب ها و اجرا و توسعه آبیاری تحت فشار به عنوان اولویت اول سازمان قرار گرفته است. همچنین اولویت دوم سازمان خودکفا کردن استان در تولید نهال های استاندارد خواهد بود.
وی تدوین و کنترل و پایش بیمه محصولات کشاورزی را اولویت سوم سازمان جهادکشاورزی دانست و افزود: همچنین ساماندهی دامداری های کوچک روستایی به عنوان اولویت چهارم و تکمیل مدیریت واحدهای گلخانه ای و دامداری که ظرفیت آن تکمیل نشده است از اولویت های بعدی سازمان خواهند بود.
وی در خصوص اولویت های ادارات تابعه هم اذعان داشت: 6 اولویت در منابع طبیعی، 7 اولویت در شیلات، 2 اولویت در دامپزشکی، 3 اولویت در تعاون روستایی، 2 اولویت در مرکز تحقیات کشاورزی و منابع طبیعی و 4 اولویت در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس جهت اجرایی شدن در سال 89 در دستور کار قرار گرفته اند.
وی ضمن اشاره به تعیین 30 اولویت در 12 شهرستان استان تشریح کرد: با در نظر گرفتن قابلیت و ظرفیت هر کدام از شهرستان به صورت مستقل در جهت توسعه بخش کشاورزی اولویت ها در نظر گرفته شده است که برای مثال در بندرعباس ساماندهی مرغداری های موجود و فعال کردن واحدهای نیمه تعطیل، در رودان تکمیل مرغداری های گوشتی با افزایش 2 واحد در سال 89 با مشارکت بخش خصوصی، در حاجی آباد با توجه به وجود 90 درصد سطح زیرکشت گندم توسعه شرکت های مکانیزه در بخش کشاورزی، در بندرلنگه اجرای کشت گیاهان علوفه ای به جای کشت تنباکو، در میناب تغییر الگوی کشت بادمجان، در خمیر توسعه کشت داربستی تا سطح 200 هکتار، در جاسک توسعه شترداری و در نهایت در پارسیان توسعه کشت داربستی از جمله اولویت هایی است که با توجه به ظرفیت هر کدام از شهرستان ها اجرای آن در اولویت قرار گرفته است.


اخبار برگزیده