خبرها

انتخابات خبرگان کشاورزی هرمزگان برگزار شد

با حضور برترین های بخش کشاورزی و تشکل های کشاورزی استان هرمزگان دومین دوره خبرگان کشاورزی هرمزگان با حضور 111 نفر از نمونه های برتر استانی و شهرستانی در بخش کشاورزی برگزار و اعضای هیات مدیره و بازرس جدید با رای اکثریت اعضا انتخاب شدند.
کانون خبرگان کشاورزی استان هرمزگان که در سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده امسال دومین هیات مدیره خود را شناخت.
در ابتدای این مراسم سهراب رمضانپور، مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهادکشاورزی به تشریح اهمیت شناسایی نمونه برتر بخش کشاورزی پرداخت و افزود: از سال 82 تا کنون 230 نمونه برتر استانی شناسایی شده است که بیشتر این تعداد مربوط به شهرستان حاجی آباد با 58 نمونه برتر است همچنین شهرستان های میناب، بندرعباس و رودان بعد از حاجی آباد دارای بیشترین نمونه های برتر بخش کشاورزی هستند. وی رقابت سالم بین تولیدکنندگان را بسیار مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: انتقال تجربیات بین کشاورزان می تواند در کیفیت و کمیت محصول تاثیر گذاشته و در نهایت بهره وری را بالا ببرد.
در ادامه این مراسم سیدنصیر سیدمحمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان خبرگان کشاورزی را قهرمانان عرصه تولید خواند و افزود: با توسعه اقتصادی کشورها میزان تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی با کاهش روبرو است اما تولید در بخش کشاورزی از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.
سیدمحمدی به میزان حمایت های کشورهای مختلف در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در اروپا 34 درصد، در ژاپن 45 درصد، در کره 65 درصد هزینه های تولید محصولات کشاورزی از طریق یارانه های دولتی تامین می گردد و این دلیل افزایش اهمیت تولید محصولات کشاورزی در دنیا است؛ چراکه امنیت غذایی و سلامت جامعه در گرو این بخش بسیار مهم و استراتژیک است. در این راستا اهمیت تبادل اطلاعات و ارتقای سطح علمی بهره برداران بخش کشاورزی می تواند نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا کند، از این رو است که تشکل خبرگان کشاورزی وظیفه سنگینی بر عهده خواهد داشت.
در ادامه این مراسم نیک نژادی مسئول هماهنگ کننده استانی و عضو هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی به تشریح فعالیت های چهار سال اخیر پرداخت و سپس انتخابات دوره دوم برگزار گردید که در پایان کرامت وکیلی پور، جاوید رمضانپور، علی رئوفی، حسن پورعبداله و محمد رضایی به عنوان اعضای اصلی و اسماعیل خوش و محسن مرادی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند، همچنین سیدعلی هاشمی به عنوان بازرس اصلی و خلیل قاسمی به عنوان بازرس علی البدل با اکثریت آرا برای مدت چهار سال انتخاب شدند.