خبرها


برگزاری جشنواره پایان دوره کارآفرینی در بخش کشاورزی

به همت مرکز آموزش جهادکشاورزی استان هرمزگان جشنواره پایان دوره کارآفرینی و مهارت های کسب وکار با حضور سید محمدی رییس سازمان جهادکشاورزی، احمد راستی مدیرکل کار و امور اجتماعی استان هرمزگان و تعدادی از کارآفرینان بخش کشاورزی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم نادر کریم خانی، معاون مرکز آموزش جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به برگزاری دوره های متفاوتی در بخش کشاورزی در شهرستان های هرمزگان گفت: در سطح 6 شهرستان بندرعباس، حاجی آباد، میناب، بستک، رودان و بندرلنگه دوره های کارآفارینی با حضور 271 نفر برگزار شد که کارآموزان تحت 72 ساعت توسط 6 مدرس مجرب تحت آموزش قرار گرفتند.
در ادامه این جشنواره سید محمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان بخش کشاورزی را در تولید اشتغال حیاتی برشمرد و افزود: حدود 20 درصد تولید ناخالص دولتی در بخش کشاورزی صورت می پذیرد و 23 درصد اشتغال و 94 درصد خودکفایی در بخش تولید را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.
سید محمدی استقلال سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را منوط به توسعه پایدار کشاورزی دانست و افزود: کشاورزی به عنوان شغل مولد می تواند اولین زنجیره تولید و صنایع وابسته خود را تشکیل دهد و موجب تولید اشتغال کند. در همین راستا از سال 84 تا 86 در طرح های معرفی شده بیش از 107 میلیارد تومان معرفی که بیش از 58 میلیارد تومان جذب شده که توانسته بیش از 4 هزار شغل ایجاد کند که در این راستا سازمان جهادکشاورزی در تولید شغل توانسته عنوان دستگاه برتر دولتی را به خود اختصاص دهد. در ادامه این مراسم احمد راستی، مدیرکل کار و امور اجتماعی استان هرمزگان ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری مجدد این دوره ها اعلام آمادگی کرد و افزود: مهارت آموزی نیاز اصلی کشور است؛ چراکه افرادی که مهارت داشته باشند بیکار نمی ماند.  وی محور استقلال کشور را به گفته امام خمینی(ره) کشاورزی خواند و افزود: وابستگی غذایی خطرناک ترین وابستگی است و نظام های سلطه گاهی مواد غذایی را اهرم کنترل کشورها قرار می دهند. لذا امنیت غذایی تاثیر مستیقم در امنیت سیاسی و اجتماعی کشورها دارد.
در پایان این مراسم شش نفر از شرکت کنندگان برتر در این دوره های آموزشی مورد تجلیل قرار رگفتند.