خبرها


کشت سورگوم بهاره در مزارع هرمزگان
کوروش صادقی، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از کشت سورگوم در مزارع این استان خبرداد.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از کشت سورگوم در مزارع این استان خبرداد و گفت: در سال گذشته در سطح 350 هکتار از اراضی استان سورگوم کشت شد که 14 هزار تن محصول عاید کشاورزان هرمزگان گردید. وی افزود: این تولید با عملکرد 40 تن در هر هکتار همراه بود.
وی سطح زیر کشت بهاره امسال را 420 هکتار دانست و افزود: پیش بینی می شود در سال جاری با افزایش عملکرد در واحد سطح تا 120 تن در هر هکتار، 50 هزار تن محصول عاید کشاورزان گردد.
وی نقاط مهم تولید را شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و رودان دانست و ادامه داد: تهیه دستورالعمل فنی کاشت، داشت و برداشت، توزیع بذر یارانه ای و مدیریت مزرعه در جهت بهبود امور بهزراعی از جمله اقداماتی است که در جهت افزایش عملکرد محصول تاثیر بسزایی خواهد داشت.
صادقی شهرستان بندرعباس، حاجی آباد و رودان را به ترتیب دارای بیشترین سطح زیرکشت به شمار آورد و تصریح کرد: فصل کاشت سورگوم بهاره در هرمزگان از اواسط اسفندماه تا پایان فروردین ماه است و فصل برداشت این محصول نیز از ابتدای خردادماه آغاز و طی سه تا چهار چین تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت.
وی از استقبال کشاورزان به کشت سورگوم در هرمزگان خبرداد و افزود: این گیاه در برابر خشکی و کم آبی مقام است و همچنین دارای رشد مطلوب و عملکرد بالایی است.