خبرها


برداشت گندم از مزارع حاجی آباد
ناظم عباس زاده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد از برداشت گندم از این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد از برداشت گندم از مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته11 هزار و 500 هکتار از اراضی حاجی آباد به کشت گندم اختصاص یافت که پس از برداشت 43 هزار و 700 تن محصول گندم با میانگین عملکرد8/3 تن در هر هکتار عاید کشاورزان شد.
عباس زاده از میزان سطح زیرکشت گندم در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری بیش از 12 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است که با پیش بینی میانگین عملکرد 2/ 4 تن در هر هکتار امید می رود بیش از 52 هزار و 500 تن محصول گندم از اراضی حاجی اباد برداشت شود. وی گندم را محصول استراتژیک و اساسی برشمرد و عنوان کرد: در دهستان های طارم، اشکارا، فارغان، درآگاه و احمدی این محصول کشت شده است که در راستای کشت این محصول توزیع کودهای شیمیایی، آموزش و راهنمایی بهره برداران در زمینه اصول صحیح کشت، کاشت و رعایت مسایل بهزارعی و مبارزه با آفات و بیماری ها در خصوص ارتقای کشت گندم صورت گرفته است. همچنین نظارت فنی 45 کارشناس کشاورزی در قالب شرکت های مشاوره ای و کلینیک های گیاهپزشکی، توزیع بیش از 2 هزار تن گندم گواهی شده و توزیع 6 هزار و 800 تن کودهای شیمیایی و همچنین توزیع 10 هزار و 500 تن سموم علف کش و استفاده از کودهای ریز مغذی و بارندگی های اخیر در افرایش تولید این محصول نقش بسزایی داشته اند.
مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد در پایان فصل کاشت گندم را اوایل آبان ماه تا نیمه دی ماه و فصل برداشت این محصول را از مزارع این شهرستان از نیمه دوم فروردین ماه تا اواخر خردادماه دانست.
وی همچنین شهرستان حاجی آباد را از نظر میزان سطح زیرکشت و تولید دارای رتبه نخست استانی برشمرد.