خبرها


برداشت گل گلایل در میناب
محمد ناصری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از برداشت گل گلایل در این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی میناب از برداشت گل گلایول از مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته سطح 10 هکتار از اراضی میناب به کشت گل گلایل اختصاص یافت که پس از پایان فصل برداشت یک میلیون و 200 هزار شاخه گل گلایل با میانگین عملکرد 120 هزار شاخه در هر هکتار عاید گلایل کاران گردید.
ناصری از میزان سطح زیرکشت این گل در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری 25 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل گلایل اختصاص یافته است که با پیش بینی میانگین عملکرد 120 هزار شاخه در هر هکتار امید می رود بیش از 3 میلیون شاخه گل گلایل برداشت شود.
وی بخش توکهور و روستای هشتبندی را نقاط کشت این گل در شهرستان میناب دانست و افزود: آموزش های تخصصی در زمینه اصول صحیح کاشت و مراحل داشت محصول گل گلایول در تولید مطلوب این محصول نقش کلیدی داشته است.
ناصری در خصوص مزیت های تولید گل گلایول هم گفت: بازار فروش مناسب، هزینه پایین تولید، درآمدزایی و امکان صادرات این محصول از نقاط قوت تولید این محصول به شمار می رود.
مدیر جهادکشاورزی میناب در پایان فصل کاشت این محصول را اوایل مهرماه تا اواخر آبان ماه و فصل برداشت این محصول را از مزارع این شهرستان فروردین ماه دانست.
وی همچنین شهرستان میناب را از نظر میزان سطح زیرکشت و تولید گل گلایول دارای رتبه نخست استانی برشمرد.