خبرها


بستک به قطب صنعت مرغداري هرمزگان تبديل شده است

سید نصیر سیدمحمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از وجود بیش از 25 درصد مرغداری های استان در شهرستان بستک خبرداد و این منطقه را قطب صنعت مرغداری استان خواند.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اعتبار این دو مرغداری را 6 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست وافزود: اعتبار این دو طرح از محل اعتبارات بنگاه های زودبازده تامین شده است .
وی در خصوص ظرفیت این مرغداری ها هم گفت: هر کدام از این مرغ داری ها با دوسالن جوجه ریزی ظرفیتی بیش از 20 هزار قطعه را دارند که با بهره برداری از این دو طرح بیش از 10 نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد. سيدنصير سيدمحمدي در مراسم افتتاح دو واحد مرغداري كه با حضور استاندار هرمزگان و جمعي از مسئولان استاني و محلي برگزار شد، گفت: بستك با دارا بودن 46 واحد مرغداري به عنوان قطب مرغداری هرمزگان محسوب مي‌شود.
وي افزود: در حال حاضر 207 واحد مرغداري در هرمزگان وجود دارد كه 25 درصد آن در بستك واقع شده است. رئيس سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان با توجه به وجود محدوديت منابع آبي و شرايط جغرافيايي امكان سرمايه‌گذاري در صنعت طيور را دارای توجیه خواند، و اذعان داشت: در حال حاضر ميزان توليدات گوشت سفيد در هرمزگان 13 هزار تن بوده كه ميزان توليد آن در بستك 4 هزار و 500 تن برآورده شده است. سيدمحمدي افزود: در حال حاضر عمده مشكل صنعت طيور هرمزگان نبود جوجه مولد است كه مرغداري‌هاي اين استان را با مشكل مواجه كرده است. وي با اشاره به اينكه به منظور توليد مرغ مادر در هرمزگان عمليات اجرايي یک واحد تولید جوجه مولد در حاجي‌آباد آغاز شده است، تصريح كرد: در حال حاضر جوجه يك روزه از مناطق شمالي كشور به ويژه استان‌هاي تهران، مازندران و گلستان تامين مي‌شود كه مشكلاتي را براي مرغداران به همراه داشته است. رئيس سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان در ادامه افزود: با بهره‌برداري از اين واحد توليد جوجه يك روزه كه براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده شش ماهه به اتمام مي‌رسد، بيش از 20 درصد از ضايعات مرغداري‌هاي هرمزگان كاهش مي‌يابد. سيدمحمدي با بيان اينكه 431 پروژه با اعتباري بالغ بر 348 ميليارد ريال در بخش كشاورزي و دامي استان در دهه فجرامسال به بهره‌برداري مي‌رسند، بيان داشت: با بهره‌بردراي از اين پروژه‌ها براي يك‌هزار و 435 نفر اشتغالزايي مي‌شود. وي افزود: از اين تعداد 11 طرح در بخش معاونت توليدات دامي با اعتباري بالغ بر 13 ميليارد و 678 ميليون ريال است كه براي 25 نفر اشتغالزايي مي‌شود. رئيس سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان در پايان افزود: شعار نخست انقلاب در توسعه روستاها و فراهم كردن زير ساخت‌ها در بخش كشاورزي در سال‌هاي اخير تحقق يافته است كه نقش تعيين كننده‌اي در امنيت غذايي، اشتغالزايي و افزايش توليدات دامي و كشاورزي در كشور دارد.