خبرها


اعلام برنامه های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر

علي اصغر خليلي، مدير روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي استان هرمزگان از اجراي برنامه هاي متنوع کميته روستايي و عشايري در دهه فجر خبرداد.
مدير روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي هرمزگان از اجراي برنامه هاي کميته روستايي در دهه فجر خبرداد و گفت: امسال ايام يوم ا... دهه مبارک فجر طبق روال سنوات گذشته نامگذاري شده و در همين راستا روز اول به عنوان روز انقلاب اسلامي، امام خميني، ولايت فقيه و رهبري نامگذاري شده است که در همین روز به صدا درآوردن زنگ انقلاب در مدارس روستايي، برپائي نمايشگاه دستاوردهاي روستائي و عشايري با موضوع آبياري تحت فشار، مبارزه بيولوژيکي، پرورش دام، صنايع تبديلي، محصول سالم وطرح هاي کوچک خانوار روستايي از جمله برنامه های اجرایی است. وي افزود: حضور مسئولين در روستاها و ديدار با کشاورزان روستائي توسط کليه ادارات ودستگاههاي تابعه وزارات جهاد کشاورزي در شهرستانها در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به اینکه جامعه هدف وزارتخانه قشر روستایی را بیشتر در برخواهد گرفت این برنامه در نظر گرفته شده است.
خليلي انقلاب اسلامي را موجب خودباوري، پايداري و شكوفايي علمي برشمرد و تصريح کرد: برگزاري همايش و نمايشگاه دستاوردهاي تحقيقات بخش کشاورزي و اجراي برنامه ويژه جهت دانشجويان روستايي از جمله برنامه هایی است که توانمندی های کشاورزی را در خدمات سه دهه فعالیت انقلاب اسلامی بازگو خواهد کرد.
وی سازمان جهادکشاورزي را یادآور سال هایی برشمرد که جهادگران به عنوان سنگرسازان بی سنگر حماسه می آفریدند و ادامه داد: غبار روبي گلزار شهداي روستائي و ديدار با خانواده شهداي روستايي هرساله برای همه ما میثاق مجددی که با دوستانمان در بدو انقلاب داشته و داریم که در پنج شنبه دهه مبارک فجر به دیدار یاران گذشته خویش خواهیم رفت.همچنین حضور يکپارچه در نماز جمعه و مراسم عزاداري اربعين حسيني در این دهه اجرا خواهد شد.
وی از افتتاح 3 دوره مسابقه ورزشي فوتسال در شهرستانهاي ميناب رودان و حاجي آباد خبرداد و افزود: افتتاح مسابقات ورزشي تکواندو ويژه فرزندان همکار و برگزاري کلاس آموزشي پرورش ماهي و ميگو در فارغان، مازغ و تياب و همچنين مسابقات دو جهت نوجوانان روستايي برگزار از جمله برنامه های ورزشی این دهه خواهد بود.
علي اصغر خليلي انقلاب اسلامي را مسبب استحكام خانواده، رسالت و منزلت زن دانست و يادآور شد: برگزاري مسابقات ماهيگيري در قشم جهت مردان و در جزيره  هنگام جهت بانوان و همچنين برگزاري مسابقات نقاشي با موضوع آبزي مصرفي در مدارس روستايي و اعزام تيم پزشکي و مامائي با خدمات رايگان به 24 روستا قسمتی از برنامه هاي کميته روستايي و عشايري خواهد بود.
دبير کميته روستايي و عشايري ستاد دهه فجر عنوان کرد: برگزاري مسابقات قرآن ويژه دانش آموزان روستايي و برگزاري مسابقات شترسواري در شهرستان هاي بندرعباس، ميناب و سيريک از برنامه های حوزه فرهنگ و معارف خواهد بود.
وي انقلاب اسلامي را موجب بسيج مردمي و وحدت یکپارچه، امنيت و اقتدار ملي خواند و گفت: به همت تعاوني روستايي همايش تشکل هاي بخش کشاورزي هرمزگان برگزار خواهد شد.
مدير روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي استان هرمزگان در پایان افزود: اکيپ سيار دامپزشکي با خدمات رايگان سمپاشي به 50 روستا و منطقه عشايري اعزام خواهند شد تا به دامداران ارائه خدمات کنند. همچنين روز پاياني اين دهه به عنوان انقلاب اسلامي، استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي نامگذاري شده که در اين روز حضور يکپارچه در راهپيمايي 22 بهمن ماه و توزيع نهال رايگان در راهپيمايي روستاها و شهرها از جمله برنامه هايي است که در اين روز برگزار خواهد شد.