خبرها


افزایش سطح زیر کشت سیر ارگانیک در بشاگرد

محمد رییسی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بشاگرد از افزایش سطح زیر کشت سیر در این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی بشاگرد از افزایش سطح زیر کشت سیر در این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته 50 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت سیر اختصاص می یافت که امسال با افزایش سطح زیرکشت این محصول این میزان به 60 هکتار رسید. وی تولید سال گذشته را 450 تن اعلام کرد و افزود: با توجه به عملکرد 9 تن در هر هکتار پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 540 تن محصول سیر از اراضی بشارگد برداشت شود.
محمد رییسی فصل کشت این محصول را از اوایل مهرماه تا پانزدهم آبان ماه دانست و افزود: از اوایل اردیبهشت برداشت این محصول آغاز و تا نیمه خرداد این محصول برداشت می شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بشاگرد نقاط مهم کشت این محصول را بخش گوهران و دهستان دستگرد و داربسر دانست و افزود: با اجرای کلاس ترویجی در زمینه کاشت، داشت و برداشت سیر و همچنین تولید بذر در منطقه کشاورزان آموزش دیده اند و می توان عدم استفاده از کودهای شیمیایی را از مزیت های بسیار مهم این محصول دانست که تولیدی کاملاً ارگانیک و سالم را در برخواهد داشت.
وی در خصوص مشکلات موجود در تولید این محصول هم نکاتی عنوان کرد و افزود: نداشتن آب کافی، کوچک بودن اراضی ناتوانی کشاورزان در بازاریابی از عمده مشکلات تولید این محصول ارگانیک است که در استان دارای رتیه اول است.