خبرها


اعطای یارانه تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی
جعفر صبوری پور، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی از اعطای یارانه تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی خبرداد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی از اعطای یارانه تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی خبرداد و گفت: به منظور تشویق و کمک به واحدهای منتفع از تسهیلات بنگاه های زودبازده که حداکثر طی 24 ماه نسبت به احداث و بهره برداری از طرح اقدام نموده اند مبلغی تحت عنوان یارانه تسهیلات در اختیار بانک عامل طرح جهت پرداخت به متقاضیان یا کسر اقساط سررسیده پرداخت خواهد شد.
صبوری پور در خصوص میزان یارانه پرداخت شده به طرح های اجرا شده تحت پوشش سازمان جهادکشاورزی استان هم تصریح کرد: 6 میلیارد و 267 میلیون ریال به 356 طرح تاکنون پرداخت شده است همچنین تا کنون یک هزار و 139 طرح مشمول این طرح تا کنون به بهره برداری رسیده اند.
معاون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص دلایل عدم استقبال بهره برداران بخش کشاورزی از یارانه تسهیلات اذعان داشت: همزمانی شروع فعالیت های فصل کشاورزی، الزام به بیمه نمودن شاغلین جدید و مواردی از این قبیل موجب شده که بهره برداران بخش کشاورزی از این طرح استقبال مناسبی نداشته باشند.
صبوری پور از تسهیل روند اعطای این یارانه به کشاورزان خبرداد و تصریح کرد: با ابلاغ مصوبه جدید وزارت کار و امور اجتماعی الزام میزان تعهد اشتغال و بیمه حذف شده است که انتظار می رود در فرصت باقی مانده تعداد بیشتری جهت دریافت یارانه مراجعه نمایند.
این مقام مسئول، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها را دارای آمادگی جهت تشکیل پرونده یارانه و ارسال به اداره کار شهرستان و استان دانست. همچنین یادآور شد: با توجه به پایان برنامه چهارم در سال جاری حداکثر امکان جذب تا پایان سال جاری خواهد بود.