خبرها

بسیج سازندگی حامی کشاورزان و دامداران بندرلنگه

اسماعیل کرمی فرد، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بندرلنگه از همکاری بسیج سازندگی در طرح های اصلاح نخیلات، مبارزه با بیماری های دام خبر داد.
مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه از همکاری بسیج سازندگی در طرح های اصلاح نخیلات، مبارزه با بیماری های دام خبر داد و گفت: در سالجاری با همکاری نیروی مقاومت بسیج شهرستان وشبکه دامپزشکی این شهرستان از مهرماه سالجاری پروژه های مبارزه با انگل های خارجی دام و اماکن دامی و اصلاح و احیاء نخیلات در سطح روستاهای هرا، بن کوه و دهستان دژگان با همکاری 1200 نفر روز کار آغاز که اوایل دی ماه این طرح به پایان رسید.
اسماعیل کرمی فرد در خصوص اقدامات انجام شده در طرح های مذکور اذعان داشت: در این طرح بالغ بر 40 هزار راس دام و 40 هزار مترمربع از اماکن دامی بر علیه کنه های خارجی سمپاشی شد که تمامی ملزومات مورد نیاز طرح نظیر سمپاش، سم کنه کش، لباس کار و ماسم و دستکش و چکمه و ... پس از برگزاری کلاس اموزشی در اختیار بسیجیان همکار در طرح قرار گرفت.
مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه در خصوص اجرای طرح اصلاح نخیلات هم تصریح کرد: طرح اصلاح نخیلات هم در مناطق ذکر شده به مرحله اجرا در آمد که در این راستا 40 هکتار از نخیلات مناطق محروم با 800 نفر روز انجام شد و در این طرح کلیه هزینه ایاب و ذهاب و پذیرایی طرح توسط این مدیریت پرداخت گردید و اجرای این طرح هیچ گونه هزینه ای را برای بهره برداران به همراه نداشت.