خبرها


آغاز برداشت گوجه فرنگی در هشتبندی میناب
محمد ناصری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز برداشت گوجه فرنگی در دهستان هشتبندی این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی میناب از آغاز برداشت گوجه فرنگی در دهستان هشتبندی این شهرستان خبردادو گفت: بیش از 3 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته که عمده آن در منطقه هشتبندی، چراغ آباد، زرتوجی، روانگ و تلنگ کشت شده است.
ناصری ضمن اشاره به عملکرد 25 تن محصول در هکتار افزود: پیش بینی می شود در سالجاری بیش از 87 هزار و 500 تن محصول گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت شود.
وی ضمن اشاره به ارقام کشت شده در این شهرستان اذعان داشت: رقم کل جی ان3، دیررس و زودرس پتوپرید از جمله ارقام کشت شده در این شهرستان است که رقم کل جی ان3 رقمی است با تولید کیفی و کمی بالا و با توجه به این که قابلیت نگهداری بالایی دارد حمل و نقل آن به سهولت انجام می شود.
مدیر جهادکشاورزی میناب آغار برداشت این محصول را اواخر آذرماه خواند و افزود: این محصول تا اواخر فروردین ماه سال آینده در مناطق مختلف شهرستان میناب برداشت خواهد شد که در حال حاضر با قیمت هر کیلوگرم 7 هزار و 500 ریال به استان های یزد، فارس، اصفهان و تهران ارسال می گردد که در زمان اوج برداشت تا کیلویی 400 ریال کاهش می یابد.
وی آغاز برداشت در این شهرستان را در روستای حجت آباد بخش توکهور و هشتبندی دانست و تصریح کرد: بیش از نیمی از محصول گوجه فرنگی این شهرستان در بخش هشتبندی کشت شده که در این منطقه اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز هستند که اوایل مهرماه با انتقال نشاء گوجه فرنگی به زمین اصلی کشت شده و با تغذیه مناسب از طریق آب و خاک و مصرف بهینه کودهای شیمیایی و مبارزه به موقع علیه آفات و بیماری ها و همچنین رعایت اصول بهزراعی امید می رود محصول با کیفیتی را تولید و به استان های همجوار ارسال کنیم.