خبرها


پایان کشت گندم در پارسیان
علی دلدار، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان پارسیان از پایان کشت گندم در اراضی این شهرستان خبرداد.
مدیریت جهادکشاورزی پارسیان از پایان کشت گندم در اراضی این شهرستان خبرداد و گفت: قریب به 250 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.
وی کشت گندم را در این شهرستان از نیمه دوم آبان تا پایان آذرماه دانست و تصریح کرد: 30 تن بذر درم و چمران جهت کشت گندم بین زارعین توزیع شده و همچون سالیان گذشته برداشت محصول گندم از اواخر فروردین ماه شروع و تا پایان اردیبشهت ماه ادامه خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به تولید 5/2 تا 3 تن گندم در هر هکتار تصریح کرد: با توجه به سطح زیر کشت امسال پیش بینی می شود 700 تن گندم برداشت بشود در صورتی که با توجه به سطح زیرکشت 280 هکتار  در سال گذشته برداشت گندم از مزراع پارسیان در سال گذشته بیش از800 تن  بوده است.
وی 200 هکتار از اراضی زیر کشت گندم این شهرستان را آبی و مابقی را دیم برشمرد و افزود: در سال گذشته عملکرد تولید در حد 5 تن هم در شهرستان در مناطقی وجود داشته است که امیدواریم امسال هم این اتفاق رخ بدهد و در همین راستا تامین بذر، کودهای شیمیایی و ارایه خدمات فنی و آموزشی و تامین کمباین، نظارت و سرکشی مستمر از آغاز کشت تا پایان برداشت از جمله فعالیت هایی است که این مدیریت در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید محصول گندم در دستور کار قرار داده است.
وی دهستان بهده را مهمترین نقطه کشت گندم در شهرستان پارسیان اعلام کرد و افزود: خشکسالی های پی در پی، نبود مرکز خرید و مشکل تامین نیروی انسانی از جمله مشکلاتی است که سطح زیر کشت امسال پارسیان را با کاهش مواجه نموده و موجب کاهش سطح زیر کشت این محصول در سال جاری شده است.