خبرها


بادمجان میناب به بازار آمد
مهندس محمد ناصری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز برداشت محصول بادمجان در میناب خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز برداشت محصول بادمجان میناب خبرداد و گفت: در این شهرستان بذر بادمجان در نیمه اول خردادماه لغایت نیمه دوم تیرماه در خزانه کشت و پس از اینکه نشاء بادمجان به اندازه کافی رشد کرد، در اواخر مردادماه ضمن انتقال در زمین اصلی به روش جوی پشته ای کشت می گردد.
مدیر جهادکشاورزی ضمن اشاره به سطح زیر کشت بادمجان در میناب اذعان داشت: 3 هزار و 360 هکتار در میناب به کشت بادمجان اختصاص یافته که رقم اکثر آن دلمه ای و در روستاهای تیرور، گوربند، پشته تلنگ، تلنگ سراتک و انباری کشت شده است که عملکرد این محصول در هکتار به 35 تا 40 تن در هکتار می رسد.
ناصری ادامه داد: آغاز برداشت این محصول نیمه دوم آبانماه است که برداشت آن تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود در سالجاری 634 هزار تن محصول برداشت شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب قیمت بادمجان را 800 ریال برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به صادرات حدود 80 درصد محصول بادمجان این شهرستان به کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه صادر گردید که تا 5 برابر قیمت فعلی به فروش رسید.
وی خواستار مجوز صادرات این محصول برای سال جاری شد و ادامه داد: اگر امسال هم مجوز صادرات این محصول داده شود، قیمت فروش آن افزایش خواهد یافت و چنانچه این محصول صادر نشود در اوج برداشت قیمت آن تا 60 درصد کاهش خواهد یافت. ناصری در پایان عمده نقاط ارسال محصول بادمجان میناب را استان های فارس، اصفهان، تهران، تبریز و یزد اعلام کرد.