خبرها


افزایش کشت گوجه فرنگی در شهرستان بندرخمیر
مهدی عباس پور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرخمیر از به بار نشستن گوجه فرنگی در مزارع این شهرستان خبرداد.
مدیر جهاد کشاورزی بندرخمیر از به بار نشستن گوجه فرنگی در مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: در سال زراعی جدید بیش از 2 هزار هکتار از اراضی به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته که این میزان 1750 هکتار بوده با افزایش 250 هکتاری روبرو بوده ایم.
مهدی عباس پور،ضمن اشاره به آبیاری تحت فشار در مزارع این شهرستان افزود: در سال زراعی گذشته تنها 850 هکتار از مزارع به آبیاری تحت فشار مجهز بودند که امسال این میزان به بیش از 1700 هکتار رسیده است.
وی کمک های بلاعوض سازمان جهادکشاورزی را در تسریع و رشد میزان تجهیز سیستم آبیاری تحت فشار حایز اهمیت دانست و ادامه داد: متوسط عملکرد این محصول در سال زراعی گذشته 40 تن در هکتار بوده که پیش بینی می شود عملکرد در سال جدید با توجه به افزایش سطح زیر کشت که در افزایش تولید این محصول نقش بسزایی خواهد داشت، عملکرد تولید این محصول در هر هکتار با توجه به تجهیز و استقرار آبیاری تحت فشار و افزایش تعداد بوته در واحد سطح به حدود 45 تن در هکتار برسد که با افزایش بیش از 12 درصدی روبرو خواهیم بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرخمیر ضمن اشاره به ارقام کشت شده در این شهرستان افزود: ارقام سان سید، لستو، پتوپراید5 از جمله ارقامی است که در این شهرستان کشت شده و می توان از دهستان کهورستان و روستای چاه ماخور به عنوان مهم ترین مناطق تولید گوجه فرنگی در این شهرستان یاد کرد.
مهندس مهدی عباس پور در خصوص کشت، داشت و برداشت این محصول هم تصریح کرد: کشت بذر در خزانه در اراضی از اواخر مردادماه هر ساله در این شهرستان آغاز می گردد و انتقال نشاء از خزانه به زمین اصلی از اواخر شهریور تا اواسط آبان ماه و برداشت محصول گوجه فرنگی از اوایل دی ماه آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه در این شهرستان هر ساله انجام می پذیرد.