خبرها


به کارگیری ۱۰۷ فارغ التحصیل کشاورزی در کلینیک های گیاهپزشکی
مهندس علی عامری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از به کارگیری 107 کارشناس در کلینیک های گیاهپزشکی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 540 میلیون ریال خبرداد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از به کارگیری 107 کارشناس در کلینیک های گیاهپزشکی خبرداد و گفت: توسعه پایدار کشاورزی مستلزم اتخاذ تدابیر و شیوه مناسب مدیریت برای حفظ و تولید محصولات کشاورزی با اجرای مدیریت تلفیقی برای کنترل بیماری های و علف های هرزه می باشد. وی در ادامه عنوان کرد: تخصیص یارانه سموم موجب افزایش مصرف بی رویه سموم و دفع آفات نباتی گشته و منجر به ایجاد توسعه مقاومت ها، ظهور و بروز آفات و بیماری های جدید، تبدیل آفات ثانویه به آفات اصلی و مشکلات زیست محیطی شده بود.
مهندس عامری تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی اقدام به کنترل بهینه سموم نموده و با حذف یارانه سموم و تزریق اعتبار آن به بخش غیردولتی اقدام به بکارگیری کارشناسان فارغ التحصیل بخش کشاورزی نموده و با بکارگیری ناظران در طرح شبکه و امنیت و پیش آگاهی محصولات کشاورزی امید می رود از مصرف بی رویه سموم کاسته شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص اجرای طرح مذکور هم یادآور شد: در این راستا مدیریت حفظ نباتات استان از سال 86 اقدام به اجرای این طرح نموده و در سال جاری با بکارگیری 107 کارشناس فارغ التحصیل کشاورزی در 21 کلینیک گیاهپزشکی سطحی معادل 62 هزار و 214 هکتار را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مدیر حفظ نباتات در خصوص جزییات اجرای این طرح هم افزود: طرح شبکه مراقبت با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 540 میلیون ریال با بکارگیری 107 کارشناس فارغ التحصیل در قالب 21 کلینیک گیاهپزشکی از محل اعتبارات یارانه سموم به بخش غیردولتی تزریق و در سطحی معادل 62 هزار و 214 هکتار اجرا خواهد شد که 32 هزار و 200 هکتار در بخش زراعی، 15 هزار هکتار در بخش گلخانه و 15 هزار هکتار در بخش باغبانی اجرایی خواهد. وی همچنین در پایان در خصوص هدف از این طرح هم اذعان داشت: کنترل بهینه سموم و کاهش مصرف آن با تشکیل شبکه مراقبت و پیش آگاهی آفات و عوامل بیماری زای گیاهی و علف هرز و نیز استفاده از عوامل بیولوژیک عملی خواهد بود.